Kompetencje miękkie – masz je wszystkie? Poznaj 10 najważniejszych

Kompetencje miękkie bardzo często decydują nie tylko o efektach pracy. Pomagają w zdobywaniu awansu lub nowej pracy. Dzięki nim łatwiej dogadywać się z klientami i współpracownikami. Kompetencje miękkie pomagają lepiej zorganizować sobie czas, delegować zadania, radzić sobie ze stresem, przekazywać informacje i odczytywać intencje innych. Czym są kompetencje miękkie i jakie najbardziej liczą się na rynku pracy?

Jak przygotować się do rozmowy handlowej?

Jeśli kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak przygotować się do rozmowy handlowej, ten tekst jest dla Ciebie. Nie daj się zaskoczyć! Zarówno przed spotkaniem z potencjalnym klientem, jak również ze stałym klientem, powinieneś iść przygotowany, z określonymi celami tego spotkania. Zawsze!

Co to jest konwersja w handlu i marketingu?

Jeśli prowadzisz biznes przyda ci się wiedza, co to jest konwersja. Jeśli będziesz wiedzieć, jak ją liczyć i co robić, żeby wskaźnik konwersji był jak najwyższy, dużo łatwiej zaplanujesz działania marketingowe i sprzedażowe. Wszystko po to, żeby czuwać nad tym, czy konkretne działania przynoszą ci zysk w postaci nowych klientów korzystających z twoich usług, czy takiej korelacji nie ma. Co to jest konwersja? Słowo konwersja kojarzy się najczęściej ze stroną internetową. Często mówi […]

Delegowanie zadań – dzięki niemu zbudujesz efektywny zespół

Delegowanie zadań to umiejętność, która pozwoli ci sprawnie zarządzać każdym zespołem. Wydaje ci się, że sam wszystko zrobisz najlepiej i najszybciej? Gdyby tak było zespół nie byłby ci potrzebny zespół. A przecież tak nie jest. Każdy z pracowników ma swój zakres obowiązków. Umiejętne delegowanie zadań to bardzo ważna kompetencja. Poznaj reguły, jakie nim rządzą, a kierowanie pracą innych nie będzie sprawiało ci problemów. Delegowanie zadań to umiejętność dobrego szefa Nie bądź Zosia Samosia. Taka […]

Low hanging fruit – co to jest technika nisko wiszących owoców?

Low hanging fruit to bardzo uniwersalna strategia rozwiązywania problemów w firmie i osiągania celów biznesowych. Nie potrzebujesz wielkich pieniędzy i skomplikowanych projektów, żeby w krótkim czasie zdobyć to, czego chcesz. Low hanging fruit, czyli nisko wiszące owoce, wymagają jedynie zmiany optyki i popatrzenia na problemy z innej perspektywy.   Low hanging fruit to rozwiązanie dla każdego Wyobraź sobie, że jesteś w sadzie i masz ochotę zerwać jabłko. […]

Mirroring – dzięki niemu zdobędziesz przewagę w negocjacjach

Mirroring to bardzo prosta technika, dzięki której łatwiej będzie ci nawiązać nowe relacje, wzbudzić sympatię i nawiązać nić porozumienia z rozmówcą. Ale nie tylko – dzięki tej metodzie możesz osiągnąć sukces w negocjacjach. Zobacz, co oznacza to słowo i jak skutecznie wykorzystać mirroring w trakcie ważnych rozmów, z których chcesz wyjść z tarczą a nie na tarczy. Mirroring – co to jest? Mirroring to słowo pochodzące od angielskiego mirror, czyli lustro. W tym kontekście oznacza metodę lustra, czyli […]

Menedżer sprzedaży: jaka jest jego rola?

Menedżer sprzedaży (czy też sales manager) to osoba niezbędna w każdej firmie. To on jest odpowiedzialny za wyniki działu sprzedaży, ale też bardzo często także działu marketingu, którego działania są ze sprzedażą mocno powiązane. Jaką rolę w przedsiębiorstwie pełni menedżer sprzedaży? Za co dokładnie jest odpowiedzialny i na co powinien zwracać uwagę menedżer sprzedaży kierując zespołem?   Menedżer sprzedaży – kim jest? Menedżer sprzedaży często nazywany jest także kierownikiem […]

Renegocjacje, czyli jak zmienić warunki umowy z klientem nie tracąc go

renegocjacje umowy

Renegocjacje umów zawartych z klientami stają się poważnym problemem w wielu firmach. Zawirowania ekonomiczne – zmiany stóp procentowych, wahania na giełdach, wysoka inflacja – sprawiają, że kontrakty na usługi i dostarczenie towarów przestają być opłacalne. Przynajmniej dla jednej ze stron. Jeśli jesteś w takie sytuacji, masz tak naprawdę dwa wyjścia. Możesz nie zmieniać umowy z klientem i stracić, a możesz spróbować ustalić warunki raz jeszcze. Renegocjacje rządzą […]

Jak wojna na Ukrainie wpłynie na sprzedaż? Niepewność i ryzyko w biznesie, czyli jak się bronić przed „czarnym łabędziem”

Wojna na Ukrainie spowodowała zmiany w życiu każdego z nas. Zachwiała dotychczas znany porządek spraw i poczucie bezpieczeństwa w wielu dziedzinach życia. Związane z nią gwałtowne zmiany ekonomiczne nie pozostały bez związku ze sposobem zarządzania firmami i prowadzeniem sprzedaży. Jak radzić sobie w sytuacjach niespodziewanych zmian? Na co zwrócić uwagę w zarządzaniu firmą? Rozmawiamy z Alanem Kuszem, doświadczonym konsultantem i trenerem biznesu w Enterprise Advisors. Enterprise Advisors: Wydaje się, że nie ma takiej osoby […]

Jak dobrze wybrać szkolenia sprzedażowe i przeprowadzić w 7 krokach?

szkolenia sprzedażowe

Szkolenia sprzedażowe są istotne dla wykorzystania potencjału zespołu i rozwoju umiejętności poszczególnych handlowców. Pod jednym warunkiem – że wybierzemy odpowiednie szkolenia i właściwie zaplanujemy proces. Odpowiednie, czyli zaspokajające aktualne potrzeby konkretnego zespołu i mające wpływ na poprawę kluczowych wskaźników firmy. Jeśli planujesz zorganizować szkolenie, przeczytaj najpierw, w jaki sposób się do tego zabrać i co sobie przemyśleć. Nie warto tracić pieniędzy i czasu pracowników na szkolenia, które […]