Check booster – szkolenie skutecznej sprzedaży i obsługi gościa

Celem warsztatów coachingowych jest nauka praktycznego stosowania technik znacząco wpływających na wzrost wysokości rachunku, umiejętność budowania relacji mających przełożyć się na zwiększenie lojalności gości oraz komunikacji z gośćmi lokalu gastronomicznego wg sprawdzonych standardów w oparciu o reguły perswazji.

Po warsztatach uczestnicy posiadać będą WIEDZĘ w zakresie:

 

  • Czym jest proces sprzedaży w gastronomii i jaką rolę odgrywa w nim profesjonalny sprzedawca?
  • Jakie działania oraz elementy postawy sprzedawcy mają wpływ na osiągane wyniki?
  • W jaki sposób goście podejmują decyzje zakupowe?
  • Najskuteczniejszych technik wpływania na decyzje kupujących
  • Czym różni się perswazja od manipulacji i jak w oparciu o zaproponowane techniki prowadzić etyczną i skuteczną sprzedaż?
  • Stosowania narzędzi zwiększających średnią wartość zamówienia
kelnerka z klientką

Po zakończeniu warsztatów uczestnicy będą POTRAFIĆ:

  • Stosować narzędzia pozwalające zwiększyć wartość zamówienia
  • Wykorzystywać wybrane techniki wpływu społecznego
  • Stosować narzędzia perswazji z szerokiego wachlarza zaprezentowanego na szkoleniu
  • Odpowiednio interpretować odmowy za strony gości w sposób nie zmniejszający zapał i zaangażowania osób pracujących w gastronomii
  • Budować relacje wpływające na lojalność gości

Warsztaty mają na celu zbudowanie POSTAWY uczestników polegającej na:

  • Zrozumieniu, że profesjonalny sprzedawca nieustannie podejmuje próby sprzedażowe, w które nieodzownie wpisana jest odmowa ze strony gościa
  • Wzbudzeniu pozytywnego nastawienia co do oczekiwanych rezultatów, a także eliminacji negatywnych założeń i przekonań mających wpływ na skuteczność prowadzonych działań „to dla niego za drogo”, „na pewno nie kupi”
  • Przekonaniu, że goście podejmują decyzję w sposób nieracjonalny i emocjonalny co stwarza olbrzymie pole do działania dla profesjonalnej obsługi
  • Przekonaniu, że stosowanie technik opartych o reguły wpływu społecznego idzie w parze z etycznym i profesjonalnym realizowaniem się w obsłudze gościa lokalu gastronomicznego
  • Zmianie spojrzenia na proces zakupowy z perspektywy najważniejszej osoby w restauracji, czyli gościa

PROPOZYCJA SZKOLENIA SKUTECZNEJ SPRZEDAŻY I OBSŁUGI GOŚCIA CHECK BOOSTER

MODUŁ I.

  1. Determinanty sukcesu restauracji. Dlaczego goście wybierają jedne miejsca, a omijają inne ?
  2. Kroki obsługi gościa

 

MODUŁ II.

  1. Liczba prób i statystyka – jak powtarzalność i realizacja standardów wpływają na wyniki sprzedawców?
  2. Sprzedawca, gospodarz, kelner czy podawacz – czym naprawdę jest proces sprzedażowy i co wyróżnia prawdziwych sprzedawców?
  3. Postawa sprzedawcy. Jak nasze przekonania wpływają na podejmowane działania i sposób komunikowania się z otoczeniem?

 

MODUŁ III.

  1. Racjonalni vs emocjonalni – czym kierują się goście i jak wykorzystać wiedzę na temat procesów podejmowanych przez nich decyzji?
  2. Perswazja vs manipulacje – proste i skuteczne narzędzia etycznych sprzedawców

 

MODUŁ IV.

  1. Cross – selling i up – selling – narzędzia zwiększające wartość średniego paragonu

 

MODUŁ V.

  1. Sukces, brak sukcesu i porażka – jak sposób myślenia na temat swoich działań pomogą zwiększyć skuteczność i wzmocnić sprzedawcę?

 

MODUŁ VI.

  1. Gry i ćwiczenia podsumowujące szkolenie