Pod tymi trzema literkami kryje się pojęcie, które powinien znać nie tylko dobry handlowiec. KPI używane jest w wielu branżach i na nich opiera się zarządzanie firmą, sprzedażą, kampaniami marketingowymi i wieloma innymi. Dlaczego warto zainteresować się KPI i co to jest? Ponieważ pomagają podejmować mądre decyzje!
Co to jest KPI?
Jaka jest definicja KPI? Key Performance Indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności (lub kluczowe wskaźniki dokonań) to wskaźniki służące do pomiaru tego, w jakim stopniu realizowane są cele naszej firmy, zespołu, organizacji, projektu i tak dalej. Mogą one mieć charakter finansowy i niefinansowy, dlatego też wśród KPI mogą się znaleźć na przykład:
– ilość wykonanych telefonów
– ilość odbytych spotkań
– wysokość średniego paragonu
– zyski miesięczne firmy
– ilość nowych klientów pozyskanych w ciągu miesiąca oraz wiele, wiele innych wskaźników, dzięki którym na bieżąco możemy monitorować sytuację w firmie czy zespole.
KPI sprzedażowe pomagają skutecznie sprzedawać.