Pod tymi trzema literkami kryje się pojęcie, które powinien znać nie tylko dobry handlowiec. KPI używane jest w wielu branżach i na nich opiera się zarządzanie firmą, sprzedażą, kampaniami marketingowymi i wieloma innymi. Dlaczego warto zainteresować się KPI i co to jest? Ponieważ pomagają podejmować mądre decyzje!
W skrócie:
BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO I OTRZYMUJ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL
Co to jest KPI?
Jaka jest definicja KPI? Key Performance Indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności (lub kluczowe wskaźniki dokonań) to wskaźniki służące do pomiaru tego, w jakim stopniu realizowane są cele naszej firmy, zespołu, organizacji, projektu i tak dalej. Mogą one mieć charakter finansowy i niefinansowy, dlatego też wśród KPI mogą się znaleźć na przykład:
- ilość wykonanych telefonów
- ilość odbytych spotkań
- wysokość średniego paragonu
- zyski miesięczne firmy
- ilość nowych klientów pozyskanych w ciągu miesiąca oraz wiele, wiele innych wskaźników, dzięki którym na bieżąco możemy monitorować sytuację w firmie czy zespole.
KPI sprzedażowe pomagają skutecznie sprzedawać.
Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiej sprzedaży w swojej firmie?