Mirroring –
dzięki niemu zdobędziesz przewagę w negocjacjach

mirroring komunikacja negocjacje Enterprise Advisors

Mirroring to bardzo prosta technika, dzięki której łatwiej będzie ci nawiązać nowe relacje, wzbudzić sympatię i nawiązać nić porozumienia z rozmówcą. Ale nie tylko. Dzięki tej metodzie możesz osiągnąć sukces w negocjacjach. Zobacz, co oznacza to słowo i jak skutecznie wykorzystać mirroring w trakcie ważnych rozmów, z których chcesz wyjść z tarczą a nie na tarczy.

W skrócie:

BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO I OTRZYMUJ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL

Mirroring – co to jest?

Mirroring to słowo pochodzące od angielskiego mirror, czyli lustro. W tym kontekście oznacza metodę lustra, czyli taką sytuację, w której twoje zachowanie i postawa są lustrzanym odbiciem zachowania i postawy twojego rozmówcy. Jeśli twój rozmówca ma założoną prawą nogę na lewą, ty załóż lewą na prawą. Jeśli gestykuluje prawą ręką, ty gestykuluj lewą. Jeśli puści ci prawe oczko, ty odwzajemnij lewym. Wówczas będzie widział w tobie swoje lustrzane odbicie, co dla nawiązania relacji może mieć bardzo korzystny wpływ. A o to przecież nam chodzi.

Pamiętaj jednak, że mirroring nie jest bezrefleksyjnym naśladowaniem kogoś. Taka postawa może zostać odebrana jako arogancja, brak szacunku czy wręcz wyśmiewanie się z kogoś. Mirroring wymaga dużego wyczucia, taktu i subtelności. Jest techniką bardzo skuteczną z psychologicznego punktu widzenia, ale pod warunkiem, że wykorzystuje się ją bardzo umiejętnie.

Szukasz rozwiązań, które poprawią umiejętności negocjacyjne Twoich pracowników?

Dlaczego mirroring jest skuteczny?

Z odpowiedzią na tak zadane pytanie przychodzi nam psychologia. Okazuje się, że ludzie podświadomie szukają podobieństw między sobą a rozmówcą. Jeśli je znajdują, jest większa szansa na to, że chętniej się z nim utożsamiają i czują w rozmowie swobodnie.

Mirroring jest powszechnie wykorzystywany w biznesie – szczególnie w negocjacjach i nawiązywaniu nowych relacji biznesowych, w polityce, czy też w sprzedaży. Ale nie tylko. Metodę lustra z powodzeniem możemy wykorzystywać w sytuacjach prywatnych – w nawiązywaniu nowych relacji, w rozmowie z sąsiadem, przyjaciółmi i rodziną. Dzięki temu znacznie szybciej udaje się pokonać bariery komunikacyjne i wzbudzić sympatię drugiej osoby.

Czego dokładnie dotyczy mirroring?

W tej metodzie ważna jest nie tylko postawa ciała i związana z nią gestykulacja. Ogromną rolę odgrywa także komunikacja werbalna – styl wypowiedzi, ton, barwa głosu i tak dalej. W każdej rozmowie ważne jest dopasowanie sposobu wypowiedzi do rozmówcy, ale szczególnie istotne jest w metodzie lustra i w tym przypadku – nieco odwrotnie niż w przypadku mowy ciała – nie powinniśmy być do końca odbiciem  lustrzanym, co sugerowałoby przeciwieństwo.

Bardziej chodzi o podobieństwo – jeśli twój rozmówca mówi ściszonym głosem i spokojnie, ty też staraj się w tym stylu wypowiadać. Jeżeli jego wypowiedź jest nieformalna, również możesz pozwolić sobie na zrezygnowanie z oficjalnego tonu wypowiedzi na rzecz nieco luźniejszej dyskusji. Śmiejący się rozmówca to dla ciebie sygnał, że dobrze byłoby ten śmiech (czy uśmiech) odwzajemnić.

Enterprise Advisors

EA Team

Szukasz rozwiązań, które poprawią umiejętności negocjacyjne Twoich pracowników?

CHCESZ OTRZYMYWAĆ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL?

O tym jak lepiej negocjować i komunikować się z klientem dowiesz się z naszych szkoleń:
Przeglądaj także inne artykuły o zbliżonej tematyce:

Ta witryna używa pliki cookies – zarówno własne, jak też korzysta z plików cookies stron trzecich.

Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!