Komunikacja asertywna i rozwiązywanie konfliktów

szkolenie zamknięte

Jak budować komunikaty asertywne a unikać agresywnych i uległych i dzięki temu budować poczucie pewności siebie? Jak komunikować swoje interesy z szacunkiem i zrozumieniem dla drugiej strony? Jak komunikować się w sytuacjach trudnych i reagować gdy ktoś przekracza Twoje granice?

Forma: online lub stacjonarne
(miejsce wskazane przez klienta lub w siedzibie Enterprise Advisors)

Czas: 2 dni x 8h.

Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia "Komunikacja asertywna i rozwiązywanie konfliktów”:

1.
Podczas szkolenia zidentyfikujemy bariery komunikacyjne, które prowadzą do trudnych sytuacji i przeszkadzają w codziennym porozumiewaniu się ze współpracownikami. Nauczysz się im przeciwdziałać i poznasz narzędzia komunikacyjne wspierające budowanie porozumienia.

2.
Dowiesz się jakie intencje i ukryte znaczenia mogą kryć się za różnymi komunikatami i dlaczego często błędnie je odczytujemy. Nauczysz się budować wypowiedzi w taki sposób, żeby odbiorca właściwie zrozumiał twoje intencje.

3.
Rozprawimy się z mitami na temat asertywności. Dowiesz się jak pracować nad własną postawą asertywną i jak twój sposób komunikacji może sprzyjać budowaniu atmosfery wzajemnego szacunku. Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej w sposób nieraniący drugiej osoby.

4.
Poznasz konkretne narzędzia i asertywne schematy reakcji w różnych trudnych sytuacjach, w których pojawia się komunikacja destrukcyjna: złośliwość, aluzje, krytyka uogólniona itp. Nauczysz się jak reagować, gdy ktoś przekracza twoje granice.

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE:

  • zespoły pracownicze (działy obsługi klienta, działy sprzedaży, marketingu i inne) oraz osoby nimi zarządzające
  • zespoły zadaniowe.

KIEDY WARTO SKORZYSTAĆ:

  • gdy w Twojej firmie pojawiają się napięcia, wąskie gardła i konflikty wynikające z barier i błędów komunikacyjnych
  • gdy członkowie zespołu nie komunikują się w sposób konstruktywny, obniżając tym samym efektywność pracy
  • gdy tworzony jest nowy zespół lub zespół rozbudowuje się – w celu wytworzenia w zespole prawidłowych nawyków i mechanizmów komunikacji
  • gdy twoje zespoły narażone są na ponadprzeciętne występowanie sytuacji trudnych i konfliktowych np. w kontaktach z klientami i poszukujesz rozwiązań jak usprawnić proces komunikacji.

Masz pytania dotyczące szkolenia?
Chcesz je dopasować do potrzeb Twojej firmy i branży?


Wypełnij poniższy formularz lub skontaktuj się bezpośrednio z wybraną osobą z naszego zespołu:

    doradztwo i szkolenia biznesowe
    Weronika Zajdel
    doradztwo i szkolenia biznesowe
    Janusz Sieńko

    PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

    MODUŁ I 
    KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE PRACY
    • Proces komunikacji
    • Trójkąt satysfakcji a komunikacja wewnątrz zespołu
    • Co to są bariery i zakłócenia komunikacyjne i jak je eliminować? O czynnikach utrudniających porozumienie.

    MODUŁ II 
    NARZĘDZIA EFEKTYWNEGO POROZUMIEWANIA SIĘ
    • Rola aktywnego słuchania
    • Parafraza, klaryfikacja, porządkowanie, pogłębianie wypowiedzi
    • Wykorzystanie pytań w budowaniu porozumienia;
    • Emocje w rozmowie. Rozpoznawanie i rola odzwierciedlenia.

    MODUŁ III
    CO SIĘ KRYJE MIĘDZY WIERSZAMI
    • Kwadrat komunikacji: komunikowanie i odczytywanie intencji
    • Fakty a opinie i interpretacje.

    MODUŁ IV
    ASERTYWNOŚĆ
    • Asertywność. Czym jest, a czym nie jest; rozprawienie z mitami
    • Pozycje interpersonalne a asertywność
    • Postawy: asertywna, uległa, agresywna.

    MODUŁ V
    KOMUNIKATY ASERTYWNE
    • Komunikat typu „ja” vs. komunikat typu „ty”
    • Konstruktywna informacja zwrotna
    • Asertywna reakcja na prośbę, pochwałę, odmowę
    • Demaskowanie ukrytej krytyki i aluzji
    • Stawianie granic wobec komunikacji destruktywnej.

    MODUŁ VI
    PODSUMOWANIE
    • Gra komunikacyjna podsumowująca szkolenie.

    CO ZYSKASZ DZIĘKI SZKOLENIU:

    Szkolenie ma na celu zbudowanie POSTAWY uczestników, polegającej na:

    • zrozumieniu roli prawidłowej komunikacji w kontaktach z drugim człowiekiem
    • budowaniu postawy asertywnej, wyrażającej szacunek względem siebie i innych
    • świadomości własnych barier komunikacyjnych i pracy nad ich eliminacją.


    Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą POTRAFIĆ:

    • aktywnie słuchać i posługiwać się narzędziami konstruktywnej komunikacji
    • udzielać konstruktywnej, asertywnej informacji zwrotnej zbudowanej na bazie komunikatu typu „ja”
    • rozpoznawać i eliminować bariery komunikacyjne
    • budować komunikaty asertywne, również w trudnych sytuacjach.


    Po szkoleniu uczestnicy posiadać będą WIEDZĘ w zakresie:

    • elementów składających się na proces komunikacji i ich wpływu na skuteczność porozumiewania się
    • narzędzi komunikacyjnych ułatwiających porozumienie i budowanie relacji
    • rozpoznawania i unikania błędów komunikacyjnych, które wpływają negatywnie na konstruktywną komunikację;
    • asertywnej postawy i budowy komunikatów asertywnych ułatwiających komunikację w sytuacjach o różnym charakterze.


    ZASTANAWIASZ SIĘ CZY TO WŁAŚCIWE SZKOLENIE DLA TWOJEJ FIRMY?

    Zostaw kontakt. Oddzwonimy do Ciebie, aby poznać bliżej Twoje potrzeby i dopasować do nich program szkoleniowy.

      Prowadzący szkolenie:

      Dagmara Tyc

      Praktyk i trener specjalizujący się w szkoleniach z zakresu sprzedaży, obsługi klienta i negocjacji handlowych.

      Trener z dziesięcioletnim doświadczeniem w handlu oraz doświadczeniem na stanowiskach menedżerskich w następujących obszarach: sprzedaż i obsługa klienta na rynkach krajowych i międzynarodowych, zarządzanie zespołem handlowców, negocjacje z klientami i dostawcami, tłumaczenia specjalistyczne. Jako handlowiec i menedżer współpracowała z firmami produkcyjnymi oraz usługowo-handlowymi z branży budowlanej oraz z Polską Izbą Gospodarczą Rusztowań pełniąc funkcję Dyrektora Izby.

      Absolwentka języka rosyjskiego na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego oraz stypendystka Ministerstwa Edukacji Narodowej i Prezesa Rady Ministrów. Ukończyła semestralne studia w Instytucie Języka Rosyjskiego im. A. Puszkina w Moskwie oraz studia podyplomowe o specjalności Zarządzanie sprzedażą na rynkach krajowych i międzynarodowych w Kolegium Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz Akademii Trenera Biznesu w Wyższej Szkole Bankowej.

      Prowadzi szkolenia w języku polskim i rosyjskim. Członek Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu. Prywatnie pasjonatka podróży, górskich wędrówek i biwakowania.

      Zaufali nam m.in.

      POZNAJ OPINIE NASZYCH KLIENTÓW:

      Współpracę z firmą Enterprise Advisors Polska oceniamy na bardzo wysokim poziomie. Tematyka warsztatów została trafnie dopasowana do naszych potrzeb oraz profilu spółki. Podczas prowadzonych szkoleń mogliśmy się przekonać, że trenerzy to prawdziwi profesjonaliści. Szczerze rekomendujemy współpracę z firmą Enterprise Advisors, ponieważ jest to dostawca wysokiej jakości usług rozwojowych oraz świetny partner biznesowy.
      Marcin Pawłowski
      Sales Manager
      Bolsius Polska
      Bez cienia wątpliwości możemy polecić usługi firmy doradczo-szkoleniowej Enterprise Advisors Polska. Docenienia wymagają wysoka jakość oraz atrakcyjność prowadzonych szkoleń, a także kompetencje trenerów. Zachęcamy do korzystania z ich usług.
      Zbigniew Dybał
      Prezes
      Czanieckie Makarony
      Z Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o. współpracujemy już od dłuższego czasu, dlatego też z największą przyjemnością możemy polecić współpracę z tą firmą. [...] jest to rzetelny dostawca usług szkoleniowych na bardzo wysokim poziomie.
      Rafał Rząd
      Sales Manager
      PAYU S.A.
      Nasza przygoda z Enterprise Advisors rozpoczęła się kilka lat temu i do tej pory regularnie współpracujemy przy realizacji szkoleń dla Naszych pracowników. Na szczególną uwagę zasługuje profesjonalne podejście firmy na każdym etapie organizacji szkoleń. Współpracę z firmą Entreprise Advisors możemy opisywać w samych superlatywach – pełne zaangażowanie, doskonały kontakt oraz szybkość działania. Dla EA nie ma rzeczy niemożliwych!
      Paulina Cichońska, Anna Hus-Uchman
      Dział HR
      Amer Sports
      Z przyjemnością rekomendujemy firmę Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o., jako profesjonalnego i doświadczonego partnera w realizacji programów szkoleniowo - rozwojowych. Szkolenie w bardzo pozytywny sposób wpłynęło na rozwój osobisty uczestników, a co najważniejsze skutecznie zwiększyło sprzedaż.
      Katarzyna Tylman-Niemirowicz
      Pełnomocnik Zarządu
      Eurocast Industries
      Z przyjemnością polecam firmę Enterprise Advisors Spółka z o.o. jako organizatora szkoleń. Szkolenia w pełni sprostały naszym oczekiwaniom. Tematyka i zakres szkoleń zostały dobrane w oparciu o indywidualne rozmowy i dopasowane do naszych potrzeb. Trenerzy, którzy zostali przydzieleni do projektu to specjaliści w swojej dziedzinie, z ogromną wiedzą i doświadczeniem. Szkolenia były prowadzone były w sposób wykraczający poza schematy - skłaniały do refleksji, a dzięki ćwiczeniom można było od razu wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną. Ponadto pracownicy firmy zadbali o opiekę nad całością projektu, zarówno w sferze merytorycznej, jak i administracyjnej.
      Angelika Jarguz
      Managing Director
      GRAND ASCOT Hotel****
      Firma Enterprise Advisors Polska Sp. z o. o. przeprowadziła dla naszej firmy warsztaty szkoleniowe: „Komunikowanie nowych warunków handlowych”, „Negocjacje biznesowe” oraz „Akademia Negocjatora”. Każdy z nich został przeprowadzony na profesjonalnym poziomie. Warsztaty zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników. Polecamy Enterprise Advisors jako rzetelnego dostawcę usług szkoleniowych.
      Anna Łuczak
      Prokurent
      ABM S. A.
      Firmę Enterprise Advisors polecamy z pełnym przekonaniem. Wspaniały zespół, który kompleksowo zajął się zleceniem również od strony formalnej, czyli napisaniem wniosku o dofinansowanie wraz z jego rozliczeniem. Cykl szkoleń przeprowadzony z udziałem fantastycznych i profesjonalnych trenerów, wpłynął pozytywnie zarówno na relacje, jak i kompetencje całego naszego zespołu. Z pewnością nie było to nasze ostatnie wspólne przedsięwzięcie.
      Iwona Zięcina
      Członek Zarządu
      Centrum DelaVi

      asertywność w komunikacji i rozwiązywanie konfliktów
      - ZOBACZ TAKŻE INNE MATERIAŁY POWIĄZANE Z TEMATYKĄ:

      Masz pytania dotyczące szkolenia? Skontaktuj się z nami i szybko uzyskasz odpowiedź jak możemy ci pomóc:

        Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Polityka Prywatności Google. Warunki korzystania z usługi reCAPTCHA.

        doradztwo i szkolenia biznesowe
        Weronika Zajdel
        doradztwo i szkolenia biznesowe
        Janusz Sieńko
        dofinansowanie na szkolenia
        i dotacje na rozwój
        Iwona Mikulska

        Ta witryna używa pliki cookies – zarówno własne, jak też korzysta z plików cookies stron trzecich.

        Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

        Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

        Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

        Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!