Szkolenie
Skuteczna komunikacja interpersonalna

Jak to się dzieje, że niektóre osoby mają ogromną lekkość w prowadzeniu rozmów, a dla innych jest to wyzwanie? Uczestnicy naszych szkoleń z udanej komunikacji interpersonalnej już tego drugiego problemu nie rozważają. Zdobywają wiedzę, która pozwala im zrozumieć modele komunikowania i dzięki temu odnajdują się w każdej sytuacji komunikacyjnej.

Po szkoleniu uczestnicy posiadać będą WIEDZĘ w zakresie:

  • Praktycznych aspektów psychologii komunikacji
  • Typologii komunikacji według dr E.Russo
  • Skutecznych narzędzi komunikacji
  • Błędów w komunikacji – zapobieganiu i eliminowaniu ich
Szkolenie komunikacja interpersonalna
fot. Pexels.com

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą POTRAFIĆ:

  • Lepiej wykorzystywać lub radzić sobie z mechanizmami poznania społecznego
  • Rozpoznawać specyficzne potrzeby komunikacyjne pracowników i dostrajać się do nich
  • Aktywnie słuchać i posługiwać się komunikatem „ja”
  • Stosować skuteczne narzędzia komunikacji
  • Rozpoznawać i eliminować bariery komunikacyjne
  • Prowadzić skuteczne, pozbawione wypalających emocji rozmowy w sytuacjach trudnych

 

Szkolenie ma na celu zbudować POSTAWĘ uczestników polegającą na:

  • Pozytywnym nastawieniu do współpracowników i klientów i empatii
  • Świadomości siebie i swojego zachowania jako istotnego elementu każdej relacji interpersonalnej
  • Świadomości mocnych i słabych stron związanych z własnym stylem komunikacji i stylem przywództwa
  • Postawie odpowiedzialnej i proaktywnej

PROPOZYCJA SZKOLENIA “UDANA KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA”

Dzień pierwszy

Psychologia komunikacji

MODUŁ I. Błędy poznawcze i pułapki myślenia

  1. Niebezpieczne drogi na skróty – efekt halo, błędy atrybucyjne, heurystyki, samospełniająca się przepowiednia
  2. Błędy poznawcze w zarządzaniu, zaburzające przebieg komunikacji – np. myślenie życzeniowe, uogólnianie, katastrofizowanie, myślenie czarno białe
  3. Metody omijania i wykorzystywania pułapek psychologicznych w komunikacji

MODUŁ II. Cztery style komunikacji wg dr E. Russo

  1. Czym jest osobowość i temperament?
  2. Specyficzne potrzeby komunikacyjne
  3. Rozpoznawanie czterech typów komunikacji
  4. Mocne i słabe strony każdego z czterech typów komunikacji

MODUŁ III. Dostrajanie się do rozmówcy

  1. Dostrajanie się – elementy perswazji
  2. Model czterech ust i czterech uszu – autodiagnoza mocnych i słabych stron
  3. Rozpoznawanie i komunikowanie intencji i oczekiwań

Dzień drugi

MODUŁ I.  Podstawowe narzędzia komunikacji – Trening komunikacji

  1. Dwie hipotezy, które zmieniają przebieg komunikacji i pomagają zarządzać emocjami
  2. Pytania
  3. Aktywne słuchanie i komunikat „ja”
  4. Odzwierciedlenie – narzędzie dostrajające do rozmówcy i rozwijające inteligencję emocjonalną

MODUŁ II. Błędy w komunikacji

  1. Rodzaje i poziomy komunikacji werbalnej
  2. Stopery komunikacji czyli błędy wywołujące opór psychologiczny
Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!