W skutecznej strategii sprzedażowej nie może braknąć cross sellingu. Co to takiego?
W skrócie:
BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO I OTRZYMUJ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL
Co to jest cross selling?
CROSS SELLING, czyli po polsku: sprzedaż krzyżowa, jest bardzo ważnym elementem sprzedaży, dzięki któremu możemy zwiększyć wielkość i wartość sprzedaży.
Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiej sprzedaży w swojej firmie?
Na czym polega cross selling?
Wyobraź sobie, że w trakcie rozmowy handlowej sprzedajesz meble kuchenne. Twój klient jest już zdecydowany, jakie one będą, z jakich modułów będą się składały. Meble są już sprzedane. Ale nie poprzestajesz na tym. W kolejnym kroku proponujesz mu lodówkę, zmywarkę, piekarnik i płytę indukcyjną pod zabudowę. Klient ich potrzebuje i zamiast udać się do sklepu z artykułami AGD, kupuje cały sprzęt od ciebie. Ma kompleksowo załatwiony temat urządzenia kuchni, a ty kończysz sprzedaż z dwukrotnie większą wartością rachunku.
To jest właśnie cross selling. Możesz wykorzystywać tę strategię w wielu branżach. Pamiętaj, aby najpierw sprzedać produkt podstawowy, a w kolejnym kroku proponować produkty komplementarne.
Inne przykłady: zestaw głośników przy kupnie telewizora, ubezpieczenie i wycieczki fakultatywne przy zamawianiu wycieczki, kawa do deseru, zimna lemoniada do obiadu. I tak dalej i tak dalej.
Jeśli Twój zespół nie wykorzystuje potencjału CROSS SELLINGU, potrafimy to zmienić. Nasze szkolenia obejmują również tę strategię sprzedażową.
Sprawdź też co to jest upselling.