Upselling

Upselling definicja

Są takie słowa, które super sprzedawca powinien znać. Powinien również wiedzieć, co dokładnie się za nimi kryje. Żeby nauka poszła Wam szybko, w każdy poniedziałek na naszym profilu na Facebooku oraz na LinkedIn pojawia się jedno słowo i jedna definicja. Koniecznie zostawcie łapkę, jak włączycie dane słowo do swojego słownika (albo już w nim ono jest).

Co to jest upselling?

Jaka jest definicja upselling? Na pierwszy rzut proponujemy wam słowo angielskie (zwrotów angielskojęzycznych jest w nomenklaturze branży sprzedażowej całe mnóstwo)

(czasem spotkacie się z zapisem up-selling lub up selling).

Najprościej mówiąc, oznacza ono jedną z podstawowych technik sprzedaży, której celem jest sprzedać więcej produktów danej osobie lub sprzedać produkty o wyższej wartości niż klient początkowo miał w planach. 

Przykład z życia wzięty

Przykładowo: jesteś sprzedawcą w sklepie z telewizorami. Przychodzi do Ciebie klient i chce kupić telewizor z gazetki promocyjnej. Po rozmowie handlowej i zbadaniu potrzeb tego klienta okazuje się, że Klient ogląda sporo Netflixa. Lepszy dla niego byłby więc oczywiście SMART TV. Wasze logiczne i przekonujące argumenty sprawiają, że klient nie kupuje telewizora za 2 tysiące, który nie zaspokoi jego potrzeb, ale dołoży kolejny tysiąc, żeby w pełni wykorzystać możliwości nowego sprzętu.

W opisanej sytuacji jest dwóch wygranych – klient, który kupił rzecz na miarę swoich realnych potrzeb, oraz ty – bo zarobiłeś dla firmy więcej i jesteś bliżej zrealizowania planu miesięcznego 😉

Sprawdź też, co to jest cross selling!

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o rozmowie handlowej i badaniu potrzeb zajrzyj koniecznie do:

Badanie potrzeb klienta – dlaczego warto o nich pamiętać?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze wpisy
Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!