Po naprawdę wielu godzinach na salach szkoleniowych, licznych spotkaniach i rozmowach z klientami, zarówno przed, jak i po szkoleniach, w Enterprise Advisors wiemy, że istnieje sprawdzona i skuteczna ścieżka, która prowadzi do realnych zmian zachowań uczestników, utrzymania efektu poszkoleniowego a w kolejnym kroku do osiągania celów strategicznych organizacji.
Nie wymyśliliśmy tego sami. Od lat pracujemy z modelem Kirkpatricka, który powszechnie uznawany jest za najbardziej użyteczny sposób pracy z grupą szkoleniową. Więcej o modelu pisaliśmy tutaj: Czym jest Model Kirkpatricka.
Projektując działania rozwojowe, przy ścisłej współpracy z naszymi klientami, już na samym początku tego procesu skupiamy się na dokładnej analizie, umożliwiającej postawienie trafnej diagnozy szkoleniowej. Składa się ona z takich elementów jak:
- poznanie klienta i grupy docelowej
- omówienie zdiagnozowanych obszarów i propozycji działań rozwojowych
- sesje audytowe z uczestnikami i przełożonymi
- analiza planu szkoleń i wdrożeń z organizatorem.
Stworzony i realizowany plan szkoleń, to nie tylko warsztaty z uczestnikami i inne działania, które mają ich dobrze przygotować i zmotywować do pracy na szkoleniu. To także działania z ich przełożonymi. Bo oni również biorą odpowiedzialność za realizację obranych celów.
Kluczowym elementem tego etapu jest opracowanie Indywidualnego Planu Wdrożenia. Jest to nasze autorskie narzędzie, które służy do pracy z uczestnikami na kolejnych etapach procesu. Przygotowana ścieżka wdrożenia to szereg działań, które mają wspierać uczestników w dalszej pracy, z uwzględnieniem aktywności także po stronie osób zarządzających zespołami.