2

case study:

Jak zamieniliśmy „producenta” ofert, w sprzedawcę urządzeń

Klient

Dostawca urządzeń dla przemysłu spożywczego i chemicznego.

Problem

Zespół sprzedaży składał się z 2-óch osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem i 12 osób opracowujących oferty i projekty rozwiązań dla klientów. 

Zespół specjalistów ds. ofert/projektów nie czuł się jednak odpowiedzialny za wynik i nie uczestniczył aktywnie w procesie sprzedaży. Tworzył oferty, których status często był przez długi czas nieznany autorom. Budowało to poczucie braku sensu w wykonywanej pracy i niskie morale (w efekcie rosnącą też rotację pracowników).

Zespół dokonywał ofertowania na każde przychodzące zapytanie. Również dla podmiotów (nie klientów – bo nigdy nie kupowali), które już kilkakrotnie otrzymali oferty i nigdy nie doszło do transakcji. Dane te nie były monitorowane, mierzone, analizowane. Część klientów zamawiała (nie ponosząc kosztów oferty z projektami) wyłącznie jako tło dla innych ofert od dostawców, z którymi zazwyczaj pracowali. 

W wielu przypadkach nieznane były powody przegranej sprzedaży. Nie dochodziło też do żadnych lub do jednego kontaktu po wysłaniu oferty.

Rezultatem powyższej sytuacji była bardzo niska konwersja względem przychodzących zapytań.

ROZWIĄZANIA I EFEKTY DZIAŁAŃ ENTERPRISE ADVISORS

W wyniku diagnozy i rozmów z klientem zidentyfikowaliśmy następujące problemy:

  • brak ułożonego procesu sprzedaży
  • brak kwalifikacji leadów
  • duże zaangażowanie zasobów w ofertowanie i bardzo niska konwersja
  • brak kompetencji pozwalającym specjalistom zwiększyć kontrolę nad procesem sprzedaży.

Po analizie, wprowadziliśmy usprawnienia i zbudowaliśmy nowy proces sprzedaży. Klient zrealizował z nami cykl warsztatów pt. „Analiza lejka sprzedaży” oraz „Kwalifikacji klientów”.

Przeszkoliliśmy zespół specjalistów celem rozwoju ich umiejętności oraz podniesienia pewności siebie z obszarów takich jak: przejmowanie kontroli w procesie sprzedaży, budowa motywacji klientów, diagnozowanie/definiowanie potrzeb, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, perswazyjna komunikacja.

PODSUMOWANIE

Dzięki realizacji naszych działań doradczo-szkoleniowych, w firmie klienta pojawiły się następujące efekty:

  • kwalifikacja klientów na początku procesu sprzedaży
  • jasna komunikacja i zakontraktowanie zasad z klientem, przed przystąpieniem do procesu ofertowania
  • skrócenie czasu ofertowania
  • skrócenie cyklu sprzedażowego
  • wzrost konwersji
  • wzrost zaangażowania specjalistów ds. ofertowania i poprawa ich motywacji.

1

Skontaktuj się z nami i sprawdź co możemy zrobić dla Ciebie

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Polityka Prywatności Google. Warunki korzystania z usługi reCAPTCHA.

doradztwo i szkolenia biznesowe
Janusz Sieńko
doradztwo i szkolenia biznesowe
Agnieszka Kuś
dofinansowanie na szkolenia
i dotacje na rozwój
Iwona Mikulska

Ta witryna używa pliki cookies – zarówno własne, jak też korzysta z plików cookies stron trzecich.

Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!