2
case study:
Jak zamieniliśmy „producenta” ofert, w sprzedawcę urządzeń
Klient
Problem
Zespół sprzedaży składał się z 2-óch osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem i 12 osób opracowujących oferty i projekty rozwiązań dla klientów.
Zespół specjalistów ds. ofert/projektów nie czuł się jednak odpowiedzialny za wynik i nie uczestniczył aktywnie w procesie sprzedaży. Tworzył oferty, których status często był przez długi czas nieznany autorom. Budowało to poczucie braku sensu w wykonywanej pracy i niskie morale (w efekcie rosnącą też rotację pracowników).
Zespół dokonywał ofertowania na każde przychodzące zapytanie. Również dla podmiotów (nie klientów – bo nigdy nie kupowali), które już kilkakrotnie otrzymali oferty i nigdy nie doszło do transakcji. Dane te nie były monitorowane, mierzone, analizowane. Część klientów zamawiała (nie ponosząc kosztów oferty z projektami) wyłącznie jako tło dla innych ofert od dostawców, z którymi zazwyczaj pracowali.
W wielu przypadkach nieznane były powody przegranej sprzedaży. Nie dochodziło też do żadnych lub do jednego kontaktu po wysłaniu oferty.
Rezultatem powyższej sytuacji była bardzo niska konwersja względem przychodzących zapytań.
ROZWIĄZANIA I EFEKTY DZIAŁAŃ ENTERPRISE ADVISORS
W wyniku diagnozy i rozmów z klientem zidentyfikowaliśmy następujące problemy:
Po analizie, wprowadziliśmy usprawnienia i zbudowaliśmy nowy proces sprzedaży. Klient zrealizował z nami cykl warsztatów pt. „Analiza lejka sprzedaży” oraz „Kwalifikacji klientów”.
Przeszkoliliśmy zespół specjalistów celem rozwoju ich umiejętności oraz podniesienia pewności siebie z obszarów takich jak: przejmowanie kontroli w procesie sprzedaży, budowa motywacji klientów, diagnozowanie/definiowanie potrzeb, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, perswazyjna komunikacja.
PODSUMOWANIE
Dzięki realizacji naszych działań doradczo-szkoleniowych, w firmie klienta pojawiły się następujące efekty:
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Polityka Prywatności Google. Warunki korzystania z usługi reCAPTCHA.
Enterprise Advisors Polska Sp. z o. o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. „Wdrożenie w przedsiębiorstwie Enterprise Advisors Polska Sp. z o. o. innowacji procesowej poprzez wykorzystanie technologii cyfrowych w celu stworzenia szkoleniowej platformy e-learningowej”. Wdrożenie przedmiotowej innowacji jest niezbędne w celu funkcjonowania oraz wzmocnienia odporności przedsiębiorstwa w warunkach epidemii chorób zakaźnych u ludzi, w szczególności pandemii COVID-19 lub kolejnych podobnych kryzysów wywołanych stanem epidemii. Projekt finansowany jest w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19 (REACT-EU). Dofinansowanie projektu z UE: 255 000 zł.