Feedback – co to znaczy?

feedback

Jeśli masz pytania dotyczące sprzedaży, zarządzania, rekrutacji czy dofinansowania szkoleń i poszukujesz rozwiązań dla swojej firmy:

ODBIERZ BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

    Feedback to niekoniecznie korporacyjny trend. To dobra praktyka, którą powinniśmy stosować nie tylko w pracy, ale w ogóle w życiu. Pomaga się rozwijać i budować dobre relacje między ludźmi. Jest więc ważny zarówno dla jednostek, jak również dla zespołów. Dzięki feedbackowi od innych nie powielamy wciąż tych samych błędów.

     

    Feedback definicja

    Pochodzące z języka angielskiego słowo feedback jest tłumaczone jako informacja zwrotna. Gdyby się jednak przyjrzeć mu bliżej, zauważymy, że wpisane jest w nie słowo feed, czyli karmić. Określa ono podstawową funkcję, jaką pełni informacja zwrotna – dobrze skonstruowany feedback powoduje wzrost osoby, do której jest skierowany. To konstruktywny komentarz, który pomaga się rozwijać, uczyć i robić postępy w tym, co się robi.

     

    Feedback – kiedy go udzielamy?

    Chociaż feedback kojarzy nam się wyłącznie z gruntem zawodowym i budowaniem efektywnie działających zespołów, wcale nie musimy się ograniczać do jego wykorzystywania wyłącznie w pracy. Jest tak samo przydatny na co dzień – w domu, w gronie przyjaciół, czy też w relacjach z różnymi usługodawcami i sprzedawcami. Jednymi słowy – w odniesieniu do każdego, z kim mamy jakąś relację.

     

    Feedback – jak go udzielać?

    Przede wszystkim feedback powinien być udzielany tym osobom, które o nasze zdanie w jakieś sprawie proszą. Są ciekawe, czy dobrze wypadły, wykonały usługę zgodnie z naszymi oczekiwaniami. Chcą wiedzieć, co nam się podobało, a co można poprawić. Nie każdy jest tak samo otwarty na przyjęcie takiej informacji. Pamiętaj, że feedback to nie jest to samo co krytyka. Jeśli nasz komentarz ma być dla kogoś prorozwojowy, powinien zawierać przede wszystkim informacje o tym, co nam się podobało, jak i o tym, co według nas można zrobić inaczej, lepiej, na co zwrócić uwagę. Pamiętaj, żeby być szczerym w swojej wypowiedzi, ale jednocześnie nie urazić kogoś zbyt dosadnymi sformułowaniami.

    Jeśli chcesz poznać reguły udzielania informacji zwrotnej i dowiedzieć się jeszcze więcej na ten temat, przeczytaj tekst jak udzielać informacji zwrotnej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

    Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

    Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

    Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!