Profesjonalna
Obsługa Klienta

szkolenie zamknięte

Jak budować zadowolenie klienta dzięki super obsłudze? Jak aktywnie słuchać klienta, przekazywać mu informacje i rozwiązywać jego problemy? Jak spowodować, by sytuacje trudne działały na naszą korzyść? Jak sprawiać, by dzięki obsłudze klient polecał naszą firmę innym osobom?

Forma: online lub stacjonarne
(miejsce wskazane przez klienta lub w siedzibie Enterprise Advisors)

Czas: 2 dni x 8h.

Nowość! Teraz szkolenie dostępne także w wersji abonamentowej.

Bezpłatny audyt

Dzięki niemu otrzymasz program szkolenia, dopasowany do potrzeb pracowników Twojej firmy.

Gwarancja100 4

Gwarancja jakości
„100% satysfakcji albo nie płacisz”

Zero ryzyka dla Ciebie. Jeśli szkolenie nie spełni Twoich oczekiwań, nie weźmiemy od Ciebie ani złotówki.

Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia "Profesjonalna Obsługa Klienta”:

1.
Główny cel warsztatów to wypracowanie umiejętności, dzięki którym klienci Twojej firmy poczują się dobrze obsłużeni i jakość obsługi klienta stanie się jej wizytówką.

2.
W trakcie szkolenia dowiesz się co wpływa na satysfakcję klienta wynikającą z obsługi i rozwiniesz umiejętności budowania z nim relacji w oparciu o wiedzę fachową i serdeczność.

3.
Zaplanujesz także swoją komunikację z klientami i przećwiczysz modele komunikacyjne przydatne w rozmowach.

4.
Wytrenujemy także radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientami. Dzięki temu, i w oparciu o zrozumienie swoich emocji i zachowań, wypracujesz w sobie postawę asertywną.

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE:

  • osoby odpowiedzialne za obsługę klientów firmy, farmerzy, key account managerowie, przedstawiciele handlowi, doradcy klienta, menadżerowie sprzedaży, osoby odpowiedzialne za komunikacje z klientami.

KIEDY WARTO SKORZYSTAĆ:

  • gdy obsługa klienta jest istotnym czynnikiem wpływającym na wizerunek Twojej firmy, źródłem jej przewagi konkurencyjnej lub niezbędny elementem do skutecznej konkurencji na rynku z innymi firmami
  • gdy ważne jest budowanie długofalowej relacji z klientami firmy
  • zauważasz, że klienci odchodzą z powodów związanych z niezadowalającą jakością obsługi
  • spotykasz się z rosnącą ilością sytuacji trudnych w dziale obsługi klienta np. skargi, reklamacje.

Masz pytania dotyczące szkolenia?
Chcesz je dopasować do potrzeb Twojej firmy i branży?


Wypełnij poniższy formularz lub skontaktuj się bezpośrednio z wybraną osobą z naszego zespołu:

Janusz Sienko
doradztwo i szkolenia biznesowe
Janusz Sieńko

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

MODUŁ I.
MÓJ PROFESJONALIZM
  • Trójkąt profesjonalizmu.
  • Trójką potrzeb klientów: psychologiczne, merytoryczne, proceduralne.
  • Momenty prawdy.
  • Koło kompetencji.
  • Moje mocne strony, czyli w jaki sposób wykorzystywać swój potencjał.
  • Moje rezerwy, czyli, co jeszcze powinienem rozwijać, by prowadzić rozmowy bardziej efektywnie i mniejszym kosztem emocjonalnym.

MODUŁ II.
MODEL OBSŁUGI SERVQUAL
  • Elementy kluczowe obsługi SERVQUAL.
  • Projektowanie środowiska sprzyjającego dobrej obsłudze.

MODUŁ III.
FUNDAMENTY UDANEJ KOMUNIKACJI
  • Reguły komunikacji kooperacyjnej: prawdziwość, informacyjność, rzeczowość, prosta organizacja treści.
  • Bariery komunikacyjne w pracy uczestników i ich likwidowanie.
  • Sztuka informowania i wyjaśniania. Praca z różnymi kodami zawodowymi. „Tłumaczenie z fachowego na nasze…”
  • Aktywne słuchanie: poziomy słuchania, empatia, techniki klaryfikacji, pytania rozjaśniające.
  • Techniki perswazyjne w skutecznej komunikacji, modele argumentacji.

MODUŁ IV.
KONTAKT MAILOWY
  • Dobra korespondencja.
  • Odbiorca korespondencji. Czego potrzebuje, jak reaguje?
  • Struktura wizualna listu mailowego.
  • Struktura merytoryczna. Poligon umiejętności.

MODUŁ V.
OBSŁUGA JAKO ŹRÓDŁO SPRZEDAŻY
  • Jak proponować dodatkowe produkty bez „wciskania”?
  • Propozycje sprzedażowe. Argumentowanie i wywieranie etycznego wpływu.

MODUŁ VI.
SYTUACJE TRUDNE Z KONTAKTACH Z KLIENTAMI
  • Rodzaje sytuacji trudnych.
  • Kamizelki ratunkowe. Metody postępowania.
  • Algorytmy rozmów w sytuacjach trudnych.

CO ZYSKASZ DZIĘKI SZKOLENIU:

Szkolenie ma na celu zbudować POSTAWĘ uczestników polegającą na:

  • wzbudzeniu refleksji nad własnymi zachowaniami
  • uświadomieniu sobie roli profesjonalnej obsługi i korzyści z niej płynących
  • zwiększenie skłonności do zastosowania poznanych metod.


Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą POTRAFIĆ:

  • umiejętnie i precyzyjnie komunikować się z klientem
  • zbudować relację za pomocą swojej wiedzy i okazaniu serdeczności
  • unikać blokerów komunikacyjnych
  • zastosować metody komunikacyjne wspierające profesjonalną obsługę
  • radzić sobie w trudnych komunikacyjnie sytuacjach
  • opanować swoje zachowania wywoływane przez negatywne emocje.


Po szkoleniu uczestnicy posiadać będą WIEDZĘ w zakresie:

  • przegląd czynników decydujących o dobrej obsłudze
  • pogłębienie wiedzy o zachowaniach klientów i ich potrzebach
  • poszerzenie znajomości różnych modeli komunikacyjnych
  • poznanie sposobów działania w trudnych sytuacjach.


ZASTANAWIASZ SIĘ CZY TO WŁAŚCIWE SZKOLENIE DLA TWOJEJ FIRMY?

Zostaw kontakt. Oddzwonimy do Ciebie, aby poznać bliżej Twoje potrzeby i dopasować do nich program szkoleniowy.

Prowadzący szkolenie:

Alan Kusz

Pełnił rolę Kierownika Działu Szkoleń w jednej z sieci sklepów RTV/AGD, gdzie odpowiadał za strukturę szkoleniową, trenerów wewnętrznych, procesy rozwojowe. Negocjował kontrakty szkoleniowe z czołowymi producentami sprzętu AGD/RTV.

Przeszedł ścieżkę kariery od przedstawiciela handlowego, doradcy klienta przez menadżera i trenera. Szkolił doradców telefonicznych w jednym z największych CallCenter w Polsce, zarządzał oddziałem banku. Posiada doświadczenie we wdrażaniu i weryfikacji praktycznych Standardów Obsługi Klienta. Przeprowadzał badania potencjałów rynków sprzedażowych.

Prowadzi szkolenia z zakresu: sprzedaży, efektywności biznesowej szkoleń, negocjacji, podejmowania decyzji, projektowania procesów rozwojowych, train the trainers, zarządzania zespołem i komunikacji. Specjalizuje się w badaniach kompetencji oraz tworzeniu i wdrażaniu praktycznych standardów obsługi klientów połączonych z badaniami tajemniczego klienta. Współpracował z takimi firmami jak: Orlen, Aviva, KGHM, Tauron, Avans, MyCenter, AGD Market, Astro, SGS, Rezydencja Luxury Hotel, DataContact, Asten Group, Seron, Grupa Dozorbud, PLAY, ING Bank Śląski, Techmine. Szkolenia prowadzi zgodnie z zasadą Evidence Based Training (szkolenia oparte na dowodach), polegającej na wykorzystaniu najnowszych, rzetelnych i udokumentowanych empirycznie podstawach naukowych z zakresu psychologii, socjologii oraz zarządzania. Na szkoleniowej spędził ponad 3000 godzin, odbył ponad 700 coachingów sprzedażowych z doradcami i handlowcami w formule on the job.

Zaufali nam m.in.

POZNAJ OPINIE NASZYCH KLIENTÓW:

Współpracę z firmą Enterprise Advisors Polska oceniamy na bardzo wysokim poziomie. Tematyka warsztatów została trafnie dopasowana do naszych potrzeb oraz profilu spółki. Podczas prowadzonych szkoleń mogliśmy się przekonać, że trenerzy to prawdziwi profesjonaliści.

Szczerze rekomendujemy współpracę z firmą Enterprise Advisors, ponieważ jest to dostawca wysokiej jakości usług rozwojowych oraz świetny partner biznesowy.
Marcin Pawłowski
Sales Manager
Bolsius Polska
Bez cienia wątpliwości możemy polecić usługi firmy doradczo-szkoleniowej Enterprise Advisors Polska. Docenienia wymagają wysoka jakość oraz atrakcyjność prowadzonych szkoleń, a także kompetencje trenerów.

Zachęcamy do korzystania z ich usług.
Zbigniew Dybał
Prezes
Czanieckie Makarony
Z Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o. współpracujemy już od dłuższego czasu, dlatego też z największą przyjemnością możemy polecić współpracę z tą firmą. [...] jest to rzetelny dostawca usług szkoleniowych na bardzo wysokim poziomie.
Rafał Rząd
Sales Manager
PAYU S.A.
Nasza przygoda z Enterprise Advisors rozpoczęła się kilka lat temu i do tej pory regularnie współpracujemy przy realizacji szkoleń dla Naszych pracowników. Na szczególną uwagę zasługuje profesjonalne podejście firmy na każdym etapie organizacji szkoleń.

Współpracę z firmą Entreprise Advisors możemy opisywać w samych superlatywach – pełne zaangażowanie, doskonały kontakt oraz szybkość działania. Dla EA nie ma rzeczy niemożliwych!
Paulina Cichońska, Anna Hus-Uchman
Dział HR
Amer Sports
Firma Enterprise Advisors przeprowadziła szkolenie [Komunikacja nastawiona na współpracę] dla grupy 50 radców prawnych z krakowskiego samorządu zawodowego.

Szkolenie prowadzone było na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Omawiane tematy zostały ujęte w nowatorski i interesujący sposób. Zarówno organizacja, jak i przebieg warsztatu, spełniły nasze oczekiwania.

Pozwala nam to polecić firmę Enterprise Advisors jako solidnego i godnego zaufania partnera i profesjonalnego dostawcę rozwiązań szkoleniowych.
dr Marcin Sala-Szczypiński
Dziekan Rady OIRP w Krakowie
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie
Dobrowolscy Sp. z o. o. potwierdza, że firma Enterprise Advisors zrealizowała dla nas kompleksowy projekt szkoleniowy. Uwzględniał on cykl szkoleń dla przedstawicieli handlowych, menedżerów działu sprzedaży oraz pracowników działu telesprzedaży.

Współpraca z Enterprise Advisors pozwala nam zarekomendować tę firmę jako rzetelnego partnera i wykonawcę usług szkoleniowych.
Agnieszka Peret
Wiceprezes Zarządu
Dobrowolscy Sp. z o. o.
Bardzo dziękuję Enterprise Advisors za przeprowadzone szkolenie [Inteligencja Emocjonalna w Zarządzaniu], przekazane informacje, ćwiczenia oraz miłą atmosferę, którą wszyscy wspólnie tworzyliśmy.

Wierzę, że po szkoleniu, każdy z nas uczestników, będzie mógł lepiej funkcjonować w dzisiejszym świecie, dzięki jeszcze lepszemu zrozumieniu siebie oraz zarządzaniu emocjami.

Miło było poznać trenera Pawła Bogusława jako człowieka oraz posłuchać jako eksperta.
Mariola Janczy
Business Development
DMT Holding S. A.
Z przyjemnością rekomendujemy firmę Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o., jako profesjonalnego i doświadczonego partnera w realizacji programów szkoleniowo - rozwojowych. Szkolenie w bardzo pozytywny sposób wpłynęło na rozwój osobisty uczestników, a co najważniejsze skutecznie zwiększyło sprzedaż.
Katarzyna Tylman-Niemirowicz
Pełnomocnik Zarządu
Eurocast Industries
Z przyjemnością polecam firmę Enterprise Advisors Spółka z o.o. jako organizatora szkoleń. Szkolenia w pełni sprostały naszym oczekiwaniom. Tematyka i zakres szkoleń zostały dobrane w oparciu o indywidualne rozmowy i dopasowane do naszych potrzeb. Trenerzy, którzy zostali przydzieleni do projektu to specjaliści w swojej dziedzinie, z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

Szkolenia były prowadzone były w sposób wykraczający poza schematy - skłaniały do refleksji, a dzięki ćwiczeniom można było od razu wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną. Ponadto pracownicy firmy zadbali o opiekę nad całością projektu, zarówno w sferze merytorycznej, jak i administracyjnej.
Angelika Jarguz
Managing Director
GRAND ASCOT Hotel****
Firma Enterprise Advisors Polska Sp. z o. o. przeprowadziła dla naszej firmy warsztaty szkoleniowe: „Komunikowanie nowych warunków handlowych”, „Negocjacje biznesowe” oraz „Akademia Negocjatora”.

Każdy z nich został przeprowadzony na profesjonalnym poziomie. Warsztaty zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników.

Polecamy Enterprise Advisors jako rzetelnego dostawcę usług szkoleniowych.
Anna Łuczak
Prokurent
ABM S. A.
Firmę Enterprise Advisors polecamy z pełnym przekonaniem. Wspaniały zespół, który kompleksowo zajął się zleceniem również od strony formalnej, czyli napisaniem wniosku o dofinansowanie wraz z jego rozliczeniem.

Cykl szkoleń przeprowadzony z udziałem fantastycznych i profesjonalnych trenerów, wpłynął pozytywnie zarówno na relacje, jak i kompetencje całego naszego zespołu. Z pewnością nie było to nasze ostatnie wspólne przedsięwzięcie.
Iwona Zięcina
Członek Zarządu
Centrum DelaVi

Obsługa klienta

- ważny element Customer Experience

Obsługa klienta to jeden z istotnych elementów składający się na tzw. Customer Experience (CX). 

Customer Experience oznacza dosłownie „doświadczenia klienta” i jest dość pojemnym pojęciem. Na CX składa się bowiem wiele elementów np. szybkość realizacji zamówienia, dostępność produktów, jakość usług, przyjazność i sprawność działania działu obsługi klienta, szybkość reakcji na reklamacje itp. Generalnie CX to całokształt wrażeń i odczuć klienta, jakie wynikają z interakcji z firmą, marką, produktem lub usługą na wszystkich etapach procesu zakupowego i korzystania z oferty. 

Jakość obsługi klienta stanowi istotny parametr dla Customer Experience. Warto zatem o nią zadać. Doświadczenia z nią związane wpływają bowiem na to, w jaki sposób klient postrzega firmę, markę, jej produkty czy usługi i oddziałują, mniej lub bardziej, na decyzje zakupowe klienta i jego lojalność wobec firmy. 

Szkolenie z obsługi klienta

6 przykładowych powodów, dla których warto z niego skorzystać

Szkolenie z obsługi klienta sprawdzi się w gdy wspomniany wyżej poziom Customer Experience w Twojej firmie nie osiąga zadowalających wskaźników. Lub mówiąc nieco prościej – gdy doświadczenia klientów związane z ich obsługą nie są najlepsze i przez to generują problemy dla Twojego biznesu.

Wspomnianymi problemami i sygnałami, że warto rozważyć szkolenia z obsługi klienta w firmie mogą być np.

  1. wzrost liczby skarg, reklamacji, zwrotów;
  2. częsta irytacja i złe emocje po stronie klienta kierowane w stronę pracowników działu obsługi klienta (np. ze względu na długi czas oczekiwania na dostawę czy rozwiązanie problemu);
  3. odstępowanie nowych, zainteresowanych klientów od zakupu po pierwszym kontakcie z zespołem obsługi klienta;
  4. rezygnacje obecnych klientów od kolejnych zakupów w firmie oraz nie przedłużanie lub rozwiązywanie umów o współpracy;
  5. brak poleceń i rekomendacji od klientów, utrudniający marketing firmy i generowanie nowego biznesu;
  6. osłabienie pozycji na rynku względem konkurencji, wygrywającej klientów dzięki super obsłudze.

Obsługa Klienta szkolenie

5 benefitów dla Twojego biznesu po szkoleniu

Dobrze przeprowadzone i dopasowane do Twoich potrzeb szkolenie zamknięte z obsługi klienta może przynieść Twojej organizacji następujące benefity: 

  1. Poprawa doświadczenia klienta – profesjonalna obsługa klienta może pomóc poprawić poziom zadowolenia klientów i pozytywne wrażenie, jakie zostawia Twoja firma. Dzięki temu klienci będą bardziej skłonni do polecania Twoich produktów lub usług swoim znajomym.
  2. Zwiększenie lojalności klientów – efektywna obsługa klienta może pomóc w budowaniu więzi z klientami. Im bardziej będą zadowoleni z interakcji z Twoją firmą, tym bardziej będą skłonni do powrotu i skorzystania z Twoich usług ponownie. 
  3. Poprawa wyników sprzedażowych – profesjonalna obsługa klienta może pomóc w zwiększeniu wyników sprzedażowych poprzez zwiększenie szans na powodzenie sprzedaży. Pozytywne doświadczenia klientów mogą również zachęcić ich do dokonywania większych zakupów lub skorzystania z dodatkowych usług. 
  4. Budowanie pozytywnego wizerunku marki – dobra jakościowo obsługa klienta może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku marki Twojej firmy. Jeśli klienci będą mieli dobre wrażenie po interakcji, będą bardziej skłonni do pozytywnych opinii i rekomendacji, co może przyczynić się do zwiększenia świadomości marki. 
  5. Zwiększenie zaangażowania pracowników – szkolenie z obsługi klienta może również pomóc w zwiększeniu zaangażowania pracowników. Pracownicy, którzy mają odpowiednie narzędzia do pracy, sprawniej wykonują powierzone im obowiązki i są bardziej kreatywni w znajdywaniu rozwiązań. 

Oczekiwania klienta w zakresie profesjonalnej obsługi

3 ważne obszary, o które warto zadbać

Co jest ważne dla klienta podczas obsługi, szczególnie w segmencie B2B? 
Jakie są jego główne potrzeby i oczekiwania w zakresie profesjonalnej obsługi? 

W obszarze psychologii będą to np.

  • Potrzeba atencji – czy zostanie mi poświęcone wystarczająco dużo czasu abym mógł uzyskać niezbędne informacje i rozwiać wszystkie obawy? 
  • Poczucie bezpieczeństwa – czy otrzymam rzetelne, prawdziwe informacje i nie zostanę okłamany, oszukany? 
  • Potrzeba docenienia i szacunku – czy zostanę potraktowany w odpowiedni sposób, na poważnie, bez lekceważenia, z szacunkiem?

 

W sferze formalnej, proceduralnej np. 

  • Czy procedura obsługi klienta jest prosta czy skomplikowana? 
  • Czy proces przebiegnie sprawnie i zostanę szybko obsłużony? 
  • Czy pracownik z działu obsługi klienta będzie dla mnie miły, uprzejmy?

 

W sferze merytorycznej np. 

  • Czy sprzedawca potrafi, wie jak i aktywnie stara się zdiagnozować moje potrzeby dotyczące planowanego zakupu? 
  • Czy pracownicy z działu obsługi klienta mają solidną wiedzę na temat oferowanych produktów lub usług i potrafią o nich szczegółowo opowiedzieć? 
  • Czy uzyskam pomoc, doradztwo przy wyborze konfiguracji produktu/usługi, tak aby była najlepiej dopasowana do moich potrzeb? 
  • Czy otrzymam tylko jedną czy kilka opcji na dokonanie zakupu? Czy zostaną mi przedstawione różne warianty do wyboru? 

Obsługa Klienta
- ZOBACZ TAKŻE INNE MATERIAŁY POWIĄZANE Z TEMATYKĄ:

Masz pytania dotyczące szkolenia? Skontaktuj się z nami i szybko uzyskasz odpowiedź jak możemy ci pomóc:

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Polityka Prywatności Google. Warunki korzystania z usługi reCAPTCHA.

Janusz Sienko
doradztwo i szkolenia biznesowe
Janusz Sieńko
dofinansowanie na szkolenia
i dotacje na rozwój
Iwona Mikulska

Ta witryna używa pliki cookies – zarówno własne, jak też korzysta z plików cookies stron trzecich.

Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!