Jeśli Twoja praca ma związek z obsługą klientów lub pracujesz jako handlowiec, zapewne nie raz zdarzyło Ci się trafić na tzw. „ciężkie modele”.
Prawdopodobnie obsługa takich klientów sprawiła Ci problem. Kosztowała Cię wiele emocji, nerwów, zaangażowania. Być może, finalnie, nie zakończyła się także dla Ciebie pozytywnie.
Co ciekawe, z badania Grupy ArteMis “Bliżej siebie – zdrowie psychiczne i empatia w pracy” (2023) wynika m.in., że aż 76 proc. pracowników obsługi klienta spotkało się z nieprzyjemnymi lub wręcz agresywnymi zachowaniami ze strony klientów w swoim miejscu pracy. Ponad połowa przebadanych osób chciałaby móc asertywnie reagować na krzywdzące zachowania klientów.
W tym artykule to właśnie obsługa trudnego klienta stanie w centrum naszej uwagi.
Dominika Maciejak – trenerka Enterprise Advisors, specjalizująca się m.in. w szkoleniach dla działów obsługi klienta, przedstawi Ci w nim w szczególności 5 najczęstszych typów trudnego klienta, z jakimi możesz mieć do czynienia oraz strategie jak poradzić sobie z każdym z nich.