Obsługa
trudnego klienta

szkolenie zamknięte

Jak rozwiązywać trudne sytuacje z klientem? Jak reagować na reklamacje i zażalenia klienta oraz sytuacje stresowe? Jak zmienić perspektywę i z powodzeniem stosować podejście: „trudna sytuacja, a nie trudny klient”?

Forma: online lub stacjonarne
(miejsce wskazane przez klienta lub w siedzibie Enterprise Advisors)

Czas trwania: 2 dni x 8h.

Nowość! Teraz szkolenie dostępne także w wersji abonamentowej.

Bezpłatny audyt

Dzięki niemu otrzymasz program szkolenia, dopasowany do potrzeb pracowników Twojej firmy.

Gwarancja100 4

Gwarancja jakości
„100% satysfakcji albo nie płacisz”

Zero ryzyka dla Ciebie. Jeśli szkolenie nie spełni Twoich oczekiwań, nie weźmiemy od Ciebie ani złotówki.

Dlaczego warto skorzystać ze szkolenia "Obsługa trudnego klienta”:

1.
Podczas warsztatu zbierzemy najczęstsze kategorie trudnych rozmów w kontaktach z klientami. Ta lista będzie stanowiła mapę sytuacji do dalszej analizy i wypracowywania użytecznych i praktycznych narzędzi i rozwiązań.

2.
Przepracujemy kluczowe mechanizmy psychologii komunikacji i narzędzia, które mają znaczący wpływ na przebieg sytuacji konfliktowych i mogą je zaogniać lub łagodzić w zależności od tego, jak są wykorzystywane.

3.
Poznasz praktyczne narzędzia związane z przyjmowaniem uzasadnionych (lub nie) skarg, zażaleń i reklamacji klientów. Dowiesz się również jak negocjować rozwiązania z klientem w duchu „wygrany-wygrany” i jak asertywnie odmawiać nadmiarowych roszczeń.

4.
Na koniec zajmiemy się tematem emocji w pracy z klientem i ich wpływu na przebieg trudnych rozmów. Dowiesz się więcej na temat samego zjawiska emocji i tego, w jaki sposób można regulować emocje swoje oraz klienta. Poznasz także asertywne techniki stawiania granic wobec ataków personalnych ze strony agresywnych klientów.

DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE:

  • osoby pracujące na co dzień z klientami i doświadczające sytuacji trudnych (związane z reklamacjami, roszczeniami, silnymi emocjami)
  • osoby pracujące w działach obsługi klienta, infoliniach, call center, jak również handlowcy, zajmujące się kompleksowo obsługą posprzedażową klientów.

KIEDY WARTO SKORZYSTAĆ:

  • gdy pracownicy zajmujący się obsługą klientów skarżą się na rosnącą ilość trudnych sytuacji i „wkurzonych” klientów i mają trudność w efektywnym zarządzaniu takimi rozmowami
  • gdy firma planuje wprowadzenie zmian, które klienci mogą odbierać jako niekorzystne dla siebie i chcą przygotować pracowników na wzmożoną ilość trudnych kontaktów z klientami
  • gdy organizacja doświadczyła zmian, trudności lub innych zewnętrznych lub wewnętrznych perturbacji, które doprowadziły do zwiększonej ilości błędów we współpracy z klientami, co może prowadzić do większej ilości rozmów reklamacyjnych
  • gdy badania satysfakcji klienta z kontaktu z firmą w znaczącym stopniu pogorszyły się w ostatnim czasie
  • gdy celem jest zbudowanie przewagi konkurencyjnej poprzez doskonały serwis posprzedażowy.

Masz pytania dotyczące szkolenia?
Chcesz je dopasować do potrzeb Twojej firmy i branży?


Wypełnij poniższy formularz lub skontaktuj się bezpośrednio z wybraną osobą z naszego zespołu:

Janusz Sienko
doradztwo i szkolenia biznesowe
Janusz Sieńko

PRZYKŁADOWY PROGRAM SZKOLENIA:

MODUŁ I.
STYLE BUDOWANIA RELACJI INTERPERSONALNYCH
  • „wygrany – wygrany” jako propozycja budowania najbardziej opłacalnych, długofalowych relacji z ludźmi.

MODUŁ II.
NAJWAŻNIEJSZE UMIEJĘTNOŚCI BUDOWANIA DOBREJ RELACJI Z KLIENTEM
  • zjawisko negatywnej projekcji i sposoby jego minimalizowania.

MODUŁ III.
OD STANOWISKA DO PRAWDZIWEGO INTERESU
  • jak sprawnie dowiedzieć się o co naprawdę chodzi klientowi i na czym mu zależy.

MODUŁ IV.
PYTANIA I PARAFRAZY JAKO NARZĘDZIA AKTYWNEGO SŁUCHANIA
  • ćwiczenia.

MODUŁ V.
ALGORYTM PRZYJĘCIE SKARGI, REKLAMACJI KLIENTA
  • przyjęcie reklamacji, skargi, niezadowolenia klienta w sposób asertywny i ograniczający ryzyko pojawienia się trudnych emocji i eskalacji problemu
  • ćwiczenia.

MODUŁ VI.
POSTAWA ASERTYWNA W PRACY Z WYMAGAJĄCYM KLIENTEM
  • stanowczość i empatia w komunikacji.

MODUŁ VII.
JAK ODMAWIAĆ KLIENTOM (np. załatwienia jego sprawy w sposób, jakiego oczekuje), DBAJĄC JEDNOCZEŚNIE O WSPÓŁPRACĘ
  • algorytm asertywnej odmowy z wyjściem do współpracy
  • ćwiczenia.

MODUŁ VIII.
NARZĘDZIA I TECHNIKI NEGOCJACJI NASTAWIONYCH NA WSPÓŁPRACĘ
  • sposoby wypracowania dobrego rozwiązania w sytuacjach spornych.

MODUŁ IX.
ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W PROCESIE TRUDNYCH ROZMÓW REKLAMACYJNYCH I OBSŁUGOWYCH
  • strategie obniżania napięcia emocjonalnego po stronie klienta, gdy emocje nie pozwalają na merytoryczną rozmowę.

MODUŁ X.
TECHNIKI REAGOWANIA W SYTUACJACH "SKRAJNYCH"
  • co robić gdy klient przekracza nasze granice, atakuje personalnie lub jest wulgarny
  • komunikat „JA” i algorytm asertywnego stawiania granic.

CO ZYSKASZ DZIĘKI SZKOLENIU:

Szkolenie ma na celu zbudowanie POSTAWY uczestników, polegającej na:

  • prowadzeniu trudnych rozmów w duchu współpracy, empatycznie i stanowczo
  • wzmocnieniu własnej, asertywnej postawy w sytuacjach trudnych i wobec roszczeń klientów
  • rozumieniu istoty i znaczenia emocji w wymagających relacjach z klientem
  • rozumieniu zasady oddzielania człowieka od problemu.


Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą POTRAFIĆ:

  • efektywnie zarządzać emocjami zarówno po stronie klienta jak i własnymi
  • skutecznie prowadzić rozmowę reklamacyjną z zadbaniem o interesy obu stron
  • odmawiać w sposób asertywny nadmiarowych oczekiwań i roszczeń klientów
  • docierać poprzez pytania i parafrazy do sedna i prawdziwego interesu klienta.


Po szkoleniu Uczestnicy będą posiadać WIEDZĘ w zakresie:

  • kluczowych mechanizmów psychologii komunikacji wpływających na budowanie relacji z klientami
  • stylów budowania relacji z klientami i płynących z nich korzyści oraz kosztów dla relacji i współpracy
  • wpływu emocji na proces obsługi trudnego klienta i sposobów regulowania emocji w kontakcie z klientem.
  • różnic pomiędzy potrzebami psychologicznymi i merytorycznymi w procesie obsługi klienta.


ZASTANAWIASZ SIĘ CZY TO WŁAŚCIWE SZKOLENIE DLA TWOJEJ FIRMY?

Zostaw kontakt. Oddzwonimy do Ciebie, aby poznać bliżej Twoje potrzeby i dopasować do nich program szkoleniowy.

Prowadzący szkolenie:

Adrian Janik

Trener biznesu, psycholog, konsultant i terapeuta organizacji. Specjalizuje się w procesach rozwojowych dla menadżerów. Wspiera organizacje w planowaniu i skutecznym wdrażaniu zmian. Pomaga wypracowywać i osadzać efektywne standardy komunikacji, zarządzania i obsługi klienta. Zespołom i jednostkom dostarcza wiedzy i umiejętności związanych z kompetencjami osobistymi, menadżerskimi, komunikacją, relacjami oraz zespołowością. Wspiera szefów i liderów w skutecznym pełnieniu ich roli, a przez to budowaniu samodzielnych i odpowiedzialnych zespołów.

Absolwent psychologii na UAM w Poznaniu. Trener od 2011 roku. Ukończył Szkołę Trenerów Biznesu SET oraz Akademię Trenera Biznesu Kontrakt. W ciągu ostatnich 7 lat zrealizował kilka tysięcy godzin warsztatowych dla menadżerów różnych szczebli, działów obsługi klienta i zespołów dążących do zwiększania skuteczności i efektywności komunikacji. Prywatnie zapalony podróżnik i biegacz. W wolnych chwilach odpoczywa z książką w ręku.

Adrian Janik prowadził dedykowane warsztaty i cykle szkoleniowe dla takich klientów jak. Grupa Allegro, Sanitec Koło, Geberit, Meble VOX, Ceneo.pl, Enea, PKN Orlen, Sun & Snow, Man Bus, IKEA Industry (Swedwood), Aquanet, Firestone Industrial Products, AVK Polska, DMG Mori, Wyższa Szkoła Bankowa, Volkswagen Group Polska, ProfiM, Nordan, G.EN Gaz Energia, Grupa OLX, Otomoto.pl, Verbicom, Owens-Illinois (O-I), Komplet Polska, Sest Luve, Fresh Logistics, Colquimica, Mondelez, Vetoquinol Biowet, Plastica, Eobuwie.pl, Hunter Douglas, HolidayCheck, Convert Paper, Schattdecor, PZU Everest, NorDan, Colours Factory, KAEM, Fresenius Medical Care, Exide Technologies, Cetes Cosmetics (Oriflame), Orange, Apart, SimEdu, Idemia Poland R&D, Asta-Net.

Dominika Maciejak

Trenerka, twórczyni internetowa, ekspertka w handlu detalicznym. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem podczas warsztatów, treningów on-the-job oraz szkoleń i kursów online. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych ze strategią, sprzedażą, jakością obsługi klienta, zarządzaniem personelem oraz customer experience.

W codziennej pracy wspiera sprzedawców, przedsiębiorców i startupy. Prowadzi działania strategiczne nakierowane na poprawę funkcjonowania firm. Tworzy i wdraża standardy sprzedaży i obsługi klienta. Definiując bieżącą sytuację placówki, dobierając odpowiednie narzędzia doprowadza do pożądanej zmiany. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obsłudze klienta i sprzedaży w różnych branżach - turystycznej, informatycznej i nieruchomości mieszkaniowych komercyjnych, oraz w branży szkoleniowej.

Absolwentka Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu na kierunkach filologia, specjalność: językoznawstwo i informacja naukowa oraz geografia, specjalność geoinformacja. Podyplomowo wykształcona w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi i zarządzania firmą. Ostatnio zafascynowana tematyką design thinking i service designu, ukończyła Projektowanie Usług na Uniwersytecie SWPS.

Współpracowała m.in. z: Alpaqori, Bluemedia S.A., Branch Brothers, Candy Shop, Colian, Collegium da Vinci, Concordia Design, Danhen, Daymaker, Dream Mobile, Dogmat Systemy S.A., Factory Outlet, Fonny Funny, Forum Media, Greenhat, HPR Group, Iscratch, IKEA, Galeria Malta, Galeria Słoneczna,. Greenhat Innovation, Neinver, O bag, Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu, Pretty One, Riff Piano Salon, Sana, Sivantos, Solar, Securitas, Svilanit, Świat GSM, Taranko, Urząd Miasta Poznania.

Prowadzi szkolenia zgodnie z zasadą Evidence Based Training (szkolenia oparte na dowodach), polegającej na wykorzystaniu najnowszych, rzetelnych i udokumentowanych empirycznie podstawach naukowych z zakresu psychologii, socjologii oraz zarządzania. Na sali szkoleniowej, szkoląc on-the-job, jak również online, spędziła ponad 3.000 godzin.

Zaufali nam m.in.

POZNAJ OPINIE NASZYCH KLIENTÓW:

Współpracę z firmą Enterprise Advisors Polska oceniamy na bardzo wysokim poziomie. Tematyka warsztatów została trafnie dopasowana do naszych potrzeb oraz profilu spółki. Podczas prowadzonych szkoleń mogliśmy się przekonać, że trenerzy to prawdziwi profesjonaliści.

Szczerze rekomendujemy współpracę z firmą Enterprise Advisors, ponieważ jest to dostawca wysokiej jakości usług rozwojowych oraz świetny partner biznesowy.
Marcin Pawłowski
Sales Manager
Bolsius Polska
Bez cienia wątpliwości możemy polecić usługi firmy doradczo-szkoleniowej Enterprise Advisors Polska. Docenienia wymagają wysoka jakość oraz atrakcyjność prowadzonych szkoleń, a także kompetencje trenerów.

Zachęcamy do korzystania z ich usług.
Zbigniew Dybał
Prezes
Czanieckie Makarony
Z Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o. współpracujemy już od dłuższego czasu, dlatego też z największą przyjemnością możemy polecić współpracę z tą firmą. [...] jest to rzetelny dostawca usług szkoleniowych na bardzo wysokim poziomie.
Rafał Rząd
Sales Manager
PAYU S.A.
Nasza przygoda z Enterprise Advisors rozpoczęła się kilka lat temu i do tej pory regularnie współpracujemy przy realizacji szkoleń dla Naszych pracowników. Na szczególną uwagę zasługuje profesjonalne podejście firmy na każdym etapie organizacji szkoleń.

Współpracę z firmą Entreprise Advisors możemy opisywać w samych superlatywach – pełne zaangażowanie, doskonały kontakt oraz szybkość działania. Dla EA nie ma rzeczy niemożliwych!
Paulina Cichońska, Anna Hus-Uchman
Dział HR
Amer Sports
Firma Enterprise Advisors przeprowadziła szkolenie [Komunikacja nastawiona na współpracę] dla grupy 50 radców prawnych z krakowskiego samorządu zawodowego.

Szkolenie prowadzone było na bardzo wysokim poziomie merytorycznym. Omawiane tematy zostały ujęte w nowatorski i interesujący sposób. Zarówno organizacja, jak i przebieg warsztatu, spełniły nasze oczekiwania.

Pozwala nam to polecić firmę Enterprise Advisors jako solidnego i godnego zaufania partnera i profesjonalnego dostawcę rozwiązań szkoleniowych.
dr Marcin Sala-Szczypiński
Dziekan Rady OIRP w Krakowie
Okręgowa Izba Radców Prawnych w Krakowie
Dobrowolscy Sp. z o. o. potwierdza, że firma Enterprise Advisors zrealizowała dla nas kompleksowy projekt szkoleniowy. Uwzględniał on cykl szkoleń dla przedstawicieli handlowych, menedżerów działu sprzedaży oraz pracowników działu telesprzedaży.

Współpraca z Enterprise Advisors pozwala nam zarekomendować tę firmę jako rzetelnego partnera i wykonawcę usług szkoleniowych.
Agnieszka Peret
Wiceprezes Zarządu
Dobrowolscy Sp. z o. o.
Bardzo dziękuję Enterprise Advisors za przeprowadzone szkolenie [Inteligencja Emocjonalna w Zarządzaniu], przekazane informacje, ćwiczenia oraz miłą atmosferę, którą wszyscy wspólnie tworzyliśmy.

Wierzę, że po szkoleniu, każdy z nas uczestników, będzie mógł lepiej funkcjonować w dzisiejszym świecie, dzięki jeszcze lepszemu zrozumieniu siebie oraz zarządzaniu emocjami.

Miło było poznać trenera Pawła Bogusława jako człowieka oraz posłuchać jako eksperta.
Mariola Janczy
Business Development
DMT Holding S. A.
Z przyjemnością rekomendujemy firmę Enterprise Advisors Polska Sp. z o.o., jako profesjonalnego i doświadczonego partnera w realizacji programów szkoleniowo - rozwojowych. Szkolenie w bardzo pozytywny sposób wpłynęło na rozwój osobisty uczestników, a co najważniejsze skutecznie zwiększyło sprzedaż.
Katarzyna Tylman-Niemirowicz
Pełnomocnik Zarządu
Eurocast Industries
Z przyjemnością polecam firmę Enterprise Advisors Spółka z o.o. jako organizatora szkoleń. Szkolenia w pełni sprostały naszym oczekiwaniom. Tematyka i zakres szkoleń zostały dobrane w oparciu o indywidualne rozmowy i dopasowane do naszych potrzeb. Trenerzy, którzy zostali przydzieleni do projektu to specjaliści w swojej dziedzinie, z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

Szkolenia były prowadzone były w sposób wykraczający poza schematy - skłaniały do refleksji, a dzięki ćwiczeniom można było od razu wykorzystać zdobytą wiedzę teoretyczną. Ponadto pracownicy firmy zadbali o opiekę nad całością projektu, zarówno w sferze merytorycznej, jak i administracyjnej.
Angelika Jarguz
Managing Director
GRAND ASCOT Hotel****
Firma Enterprise Advisors Polska Sp. z o. o. przeprowadziła dla naszej firmy warsztaty szkoleniowe: „Komunikowanie nowych warunków handlowych”, „Negocjacje biznesowe” oraz „Akademia Negocjatora”.

Każdy z nich został przeprowadzony na profesjonalnym poziomie. Warsztaty zostały bardzo dobrze ocenione przez uczestników.

Polecamy Enterprise Advisors jako rzetelnego dostawcę usług szkoleniowych.
Anna Łuczak
Prokurent
ABM S. A.
Firmę Enterprise Advisors polecamy z pełnym przekonaniem. Wspaniały zespół, który kompleksowo zajął się zleceniem również od strony formalnej, czyli napisaniem wniosku o dofinansowanie wraz z jego rozliczeniem.

Cykl szkoleń przeprowadzony z udziałem fantastycznych i profesjonalnych trenerów, wpłynął pozytywnie zarówno na relacje, jak i kompetencje całego naszego zespołu. Z pewnością nie było to nasze ostatnie wspólne przedsięwzięcie.
Iwona Zięcina
Członek Zarządu
Centrum DelaVi

Obsługa trudnego klienta
– zobacz także inne materiały powiązane z tematyką:

Masz pytania dotyczące szkolenia? Skontaktuj się z nami i szybko uzyskasz odpowiedź jak możemy ci pomóc:

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Polityka Prywatności Google. Warunki korzystania z usługi reCAPTCHA.

Janusz Sienko
doradztwo i szkolenia biznesowe
Janusz Sieńko
dofinansowanie na szkolenia
i dotacje na rozwój
Iwona Mikulska

Ta witryna używa pliki cookies – zarówno własne, jak też korzysta z plików cookies stron trzecich.

Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!