Odpowiedź na tak zadane pytanie jest jedna - warto, kiedy nam się to opłaca. Co to znaczy, że nam się opłaca i w jakiej perspektywie? Odpowiedź na to pytanie będzie różna w każdej firmie i należy do tego podejść indywidualnie. W ocenie sytuacji należy wziąć jednak pod uwagę ryzyka, jakie niesie ze sobą sprzedaż na niskiej marży.
RYZYKO 1
Sprzedaż na niskiej marży buduje pewnego rodzaju precedensy w relacjach z klientami. Jeśli tanio sprzedamy towar lub usługę, klient będzie miał przekonanie, że w kolejnych transakcjach niska cena zostanie podtrzymana. Jak nie zostanie, pojawia się kolejne ryzyko – utrata klienta. Jeśli więc dajemy upusty, to należałoby je mądrze prezentować. Bardzo często opłaca się obniżyć cenę nie dla konkretnego produktu, ale – jeśli się da – zrobić to w odniesieniu do dodatkowego zakupu lub koszyka zakupów. Dzięki temu nie zbudujemy poczucia, że dany produkt został sprzedany tak tanio.
RYZYKO 2
Zawsze znajdzie się ktoś, kto może naszemu klientowi sprzedać coś taniej. Myślenie, że niską marżą doprowadzimy do zbudowania trwałej przewagi nad konkurencją, jest dość nierozsądne. Może się zdarzyć, że nasza konkurencja oferuje niższą cenę, bo ma na przykład lepszy wolumen sprzedaży albo niższe koszty prowadzenia biznesu. Mamy na to wątpliwy wpływ.