Cross selling

grafika z napisem Cross Selling

Jeśli masz pytania dotyczące sprzedaży, zarządzania, rekrutacji czy dofinansowania szkoleń i poszukujesz rozwiązań dla swojej firmy:

ODBIERZ BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ

    W skutecznej strategii sprzedażowej nie może braknąć cross sellingu. Co to takiego?

    Co to jest cross selling?

    CROSS SELLING, czyli po polsku: sprzedaż krzyżowa, jest bardzo ważnym elementem sprzedaży, dzięki któremu możemy zwiększyć wielkość i wartość sprzedaży. 

    Na czym polega?

    Wyobraź sobie, że w trakcie rozmowy handlowej sprzedajesz meble kuchenne. Twój klient jest już zdecydowany, jakie one będą, z jakich modułów będą się składały. Meble są już sprzedane. Ale nie poprzestajesz na tym. W kolejnym kroku proponujesz mu lodówkę, zmywarkę, piekarnik i płytę indukcyjną pod zabudowę. Klient ich potrzebuje i zamiast udać się do sklepu z artykułami AGD, kupuje cały sprzęt od ciebie. Ma kompleksowo załatwiony temat urządzenia kuchni, a ty kończysz sprzedaż z dwukrotnie większą wartością rachunku.

     

    To jest właśnie cross selling. Możesz wykorzystywać tę strategię w wielu branżach. Pamiętaj, aby najpierw sprzedać produkt podstawowy, a w kolejnym kroku proponować produkty komplementarne.

     

    Inne przykłady: zestaw głośników przy kupnie telewizora, ubezpieczenie i wycieczki fakultatywne przy zamawianiu wycieczki, kawa do deseru, zimna lemoniada do obiadu. I tak dalej i tak dalej.

     

    Jeśli Twój zespół nie wykorzystuje potencjału CROSS SELLINGU, potrafimy to zmienić. Nasze szkolenia obejmują również tę strategię sprzedażową. 

    Sprawdź też co to jest upselling.

    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

    Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

    Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

    Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

    Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!