Cross selling

grafika z napisem Cross Selling

W skutecznej strategii sprzedażowej nie może braknąć cross sellingu. Co to takiego?

Co to jest cross selling?

CROSS SELLING, czyli po polsku: sprzedaż krzyżowa, jest bardzo ważnym elementem sprzedaży, dzięki któremu możemy zwiększyć wielkość i wartość sprzedaży. 

Na czym polega?

Wyobraź sobie, że w trakcie rozmowy handlowej sprzedajesz meble kuchenne. Twój klient jest już zdecydowany, jakie one będą, z jakich modułów będą się składały. Meble są już sprzedane. Ale nie poprzestajesz na tym. W kolejnym kroku proponujesz mu lodówkę, zmywarkę, piekarnik i płytę indukcyjną pod zabudowę. Klient ich potrzebuje i zamiast udać się do sklepu z artykułami AGD, kupuje cały sprzęt od ciebie. Ma kompleksowo załatwiony temat urządzenia kuchni, a ty kończysz sprzedaż z dwukrotnie większą wartością rachunku.

 

To jest właśnie cross selling. Możesz wykorzystywać tę strategię w wielu branżach. Pamiętaj, aby najpierw sprzedać produkt podstawowy, a w kolejnym kroku proponować produkty komplementarne.

 

Inne przykłady: zestaw głośników przy kupnie telewizora, ubezpieczenie i wycieczki fakultatywne przy zamawianiu wycieczki, kawa do deseru, zimna lemoniada do obiadu. I tak dalej i tak dalej.

 

Jeśli Twój zespół nie wykorzystuje potencjału CROSS SELLINGU, potrafimy to zmienić. Nasze szkolenia obejmują również tę strategię sprzedażową. 

Sprawdź też co to jest upselling.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze wpisy
Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!