Cross selling

grafika z napisem Cross Selling

W skutecznej strategii sprzedażowej nie może braknąć cross sellingu. Co to takiego?

Co to jest cross selling?

CROSS SELLING, czyli po polsku: sprzedaż krzyżowa, jest bardzo ważnym elementem sprzedaży, dzięki któremu możemy zwiększyć wielkość i wartość sprzedaży. 

Na czym polega?

Wyobraź sobie, że w trakcie rozmowy handlowej sprzedajesz meble kuchenne. Twój klient jest już zdecydowany, jakie one będą, z jakich modułów będą się składały. Meble są już sprzedane. Ale nie poprzestajesz na tym. W kolejnym kroku proponujesz mu lodówkę, zmywarkę, piekarnik i płytę indukcyjną pod zabudowę. Klient ich potrzebuje i zamiast udać się do sklepu z artykułami AGD, kupuje cały sprzęt od ciebie. Ma kompleksowo załatwiony temat urządzenia kuchni, a ty kończysz sprzedaż z dwukrotnie większą wartością rachunku.

 

To jest właśnie cross selling. Możesz wykorzystywać tę strategię w wielu branżach. Pamiętaj, aby najpierw sprzedać produkt podstawowy, a w kolejnym kroku proponować produkty komplementarne.

 

Inne przykłady: zestaw głośników przy kupnie telewizora, ubezpieczenie i wycieczki fakultatywne przy zamawianiu wycieczki, kawa do deseru, zimna lemoniada do obiadu. I tak dalej i tak dalej.

 

Jeśli Twój zespół nie wykorzystuje potencjału CROSS SELLINGU, potrafimy to zmienić. Nasze szkolenia obejmują również tę strategię sprzedażową. 

Sprawdź też co to jest upselling.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze wpisy
Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!