Jeśli prowadzisz biznes przyda ci się wiedza, co to jest konwersja. Jeśli będziesz wiedzieć, jak ją liczyć i co robić, żeby wskaźnik konwersji był jak najwyższy, dużo łatwiej zaplanujesz działania marketingowe i sprzedażowe. Wszystko po to, żeby czuwać nad tym, czy konkretne działania przynoszą ci zysk w postaci nowych klientów korzystających z twoich usług, czy takiej korelacji nie ma.
W skrócie:
BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO I OTRZYMUJ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL
Co to jest konwersja?
Słowo konwersja kojarzy się najczęściej ze stroną internetową. Często mówi się, że strona konwertuje. Oznacza to, że klienci dzięki temu, co na niej znajdą, podejmują decyzję zakupową lub odpowiadają na zachętę do kontaktu z firmą. Nie jest to jednak jedyne znaczenie słowa konwersja. Ma swoje zastosowanie w wielu innych dziedzinach. Konwersję można zdefiniować jako wykonanie przez klienta czynności, na jakiej nam zależy, a która ma doprowadzić do sprzedaży, wejścia na stronę firmy, zostawienia danych kontaktowych i wielu innych.
Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiego wskaźnika konwersji w Twojej firmie?
Co to jest konwersja w handlu?
W sprzedaży, nie tylko w e-commerce, jako konwersję rozumieć będziemy przejście konkretnych osób odwiedzających nasz sklep (lub witrynę internetową) do grupy klientów. Innymi słowy, konwersja jest wtedy, jeśli ktoś zapoznał się z naszą ofertą i dokonał zakupu. Zatem współczynnik konwersji oznaczał będzie stosunek osób dokonujących zakupu do ogółu wszystkich osób, które w tym samym okresie czasu przyszły do sklepu (lub weszły na naszą stronę).
Warto analizować współczynnik konwersji na bieżąco, żeby mieć kontrolę nad efektywnością działań sprzedażowych i reagować na bieżąco, jeśli współczynnik jest niski.
Co to jest konwersja w marketingu?
Konwersja w marketingu i reklamie to jeden z ważniejszych wskaźników skuteczności działań, których celem jest pozyskanie jak największej ilości reakcji na opublikowane treści, a w konsekwencji zdobycie nowych klientów. Powszechnie wykorzystywanych jest wiele różnych narzędzi, które mają za zadanie sprawić, abyśmy z prospecta stali się klientem. Bardzo często wykorzystywane jest do tego tak zwane CTA, czyli „call to action” (wezwanie do działania). Zanim zaplanujemy CTA za każdym razem powinniśmy określić, jaki cel nam przyświeca i co chcemy osiągnąć poprzez konwersję.
Wśród narzędzi mających wpływ na konwersję wykorzystuje się najczęściej:
- banery reklamowe,
- reklamy płatne w mediach społecznościowych,
- reklamy płatne GoogleAds,
- zapisy do newsletterów,
- kody rabatowe na zakupy,
- e-booki do pobrania,
- dostęp do treści edukacyjnych w zamian za zostawienie danych kontaktowych,
- zarejestrowanie się do profilu klienta,
- dokonanie zakupu na stronie internetowej,
- pobranie aplikacji na telefon,
- i wiele innych.
Dzięki tego typu narzędziom możliwy jest follow up, czyli podążanie za klientem i w konsekwencji doprowadzenie do transakcji.
Oprócz rozwiązań w świecie cyfrowym spotyka się również analogowe metody konwersji. Mogą to być na przykład ulotki z rabatem, które klient ma okazać przy zakupach lub bony do wykorzystania przy kolejnych odwiedzinach sklepu.