Najlepsze książki o sprzedaży TOP 6

Najlepsze książki o sprzedaży
Canva.com

W skrócie:

Dzięki tym książkom o sprzedaży bezpośredniej będziesz handlowcem na szóstkę! Wprowadzą cię w temat handlu, poszerzą wiedzę na temat technik sprzedaży, usystematyzują Twoje dotychczasowe doświadczenie. Wybrałem 6 najlepszych książek o sprzedaży, które według mnie powinny znaleźć się w biblioteczce każdego sprzedawcy. Bez względu na to, czy jesteś początkującym handlowcem, czy masz wieloletnie doświadczenie, na pewno wiele zyskasz sięgając po nową wiedzę. Jednym ze źródeł wiedzy o sprzedaży są właśnie publikacje, których autorzy są doskonałymi fachowcami – nie tylko teoretykami, ale przede wszystkim praktykami. Ta branża wymaga ciągłego nadążania za zmianami na rynku, chociaż wiele mechanizmów pozostaje latami bez zmian.

 

Co łączy najlepsze książki o sprzedaży?

 

Pamiętaj, że nie każda książka o sprzedaży pomoże ci wejść na wyższy poziom w tym zawodzie. Jak w każdej dziedzinie, na rynku dostępne są książki lepsze i gorsze. Są takie, w których źródła i metodologia są oparte na próbach badawczych oraz na większych, solidnie przygotowanych eksperymentach. Są niestety i takie, które bardziej przypominają beletrystykę. Ktoś, kto opowiada, jak nauczyć się sprzedaży, opowiadając innym swoją historię. Jest to czasem miłe i zabawne, ale niekoniecznie oparte na dowodach, na prawdzie, na czymś, co zostało zweryfikowane. Jestem ostrożny w stosunku do tego typu pisania o sprzedaży, więc w moim zestawieniu takich pozycji nie będzie. Skupiam się wyłącznie na tych pozycjach, które są wiarygodne dzięki szerokim badaniom i bibliografii.

 

TOP 6 najlepszych książek o sprzedaży

 

„Zawód handlowiec” Andrzej Niemczyk

 

Najlepsza książka o sprzedaży polskiego autora, w której przechodzimy przez cały proces sprzedaży w sposób bardzo uniwersalny i rzetelny. Autor pokazuje, jak przebiega proces sprzedaży, na co zwrócić uwagę. Dotyka większość kluczowych kompetencji. Książka jest napisana bardzo przyjaznym językiem, są w niej podane liczne przykłady. Jest idealną pozycją dla tych, którzy dopiero chcą wejść w świat sprzedaży lub usystematyzować sobie wiedzę. Autor jest bardzo dobrym fachowcem i ta książka budzi we mnie bardzo duże zaufanie.

 

„Jak być dobrym sprzedawcą?” Daniel H. Pink

 

książkę o sprzedaży bardzo cenię za bibliografię. Autor bazuje na bardzo solidnych, rzetelnych źródłach i myślę, że mogę ją polecić tym wszystkim, którzy poszukują wiarygodnej wiedzy, popartej doświadczeniem fachowców. Pokazuje kluczowe kompetencje i zachowania istotne w procesie sprzedażowym, na które trzeba zwracać uwagę. W zasadzie mógłbym się podpisać pod wszystkim, co w tej książce zostało napisane.

 

„Magia sprzedaży” Robert Grzybek

 

Dość lekka książka o sprzedaży bezpośredniej, ale bazująca na ciekawych konceptach i pokazująca przegląd różnych metod sprzedaży. Bardzo dobrze się ją czyta. Jej nadrzędną wartością jest kilkadziesiąt praktycznych ćwiczeń, dzięki którym można trenować umiejętności sprzedażowe. Zawarte w książce przykłady mogą być inspiracją dla sprzedawców, szefów zespołów sprzedażowych i trenerów.

 

„Sprzedaż metodą SPIN” Neil Rackham

 

Ta książka o sprzedaży należy do pozycji obowiązkowych dla każdego profesjonalnego sprzedawcy. Raczej rekomenduję ją tym, którzy są już na poziomie bardziej zaawansowanym. W książce omówione są głównie metody sprzedażowe dedykowane sprzedawcom kanału b2b. Poruszone w niej zostały bardzo dokładnie zagadnienia związane z badaniem potrzeb i tego, w jaki sposób budować motywację klienta do zmiany dostawcy. Autor w sposób bardzo przejrzysty omawia reguły działania bardzo ciekawej strategii, jaką jest SPIN.

 

„Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem.” Brent Adamson, Dixon Matthew

 

Autor mocno skupia się na prezentacji i sposobie prowadzenia jej. Książka jest oparta na bardzo dużej grupie badawczej, co świadczy o wiarygodności metod w niej zawartych. Po lekturze tej książki będziesz potrafił odróżniać profile sprzedawców, w tym tytułowego Challengera (najbardziej skutecznego ze wszystkich). Dzięki autorowi będziesz dokładnie wiedział, jak zbudować zespół sprzedawców Challengerów. Nauczysz ich pełnej kontroli nad procesem sprzedaży, negocjacjami handlowymi i przekonywania klienta do swojego punktu widzenia.

 

„Wywieranie wpływu na ludzi” Robert Cialdini

 

Klasyk, który w życiu codziennym i zawodowym pomoże nam przekonywać ludzi do różnych rozwiązań. Bardzo przyjemna do czytania i niezwykle ciekawa. Pomaga zrozumieć wiele mechanizmów, które nami kierują w konkretnych sytuacjach. Zawarta w niej wiedza przydaje się nie tylko w sprzedaży, ale w każdej dziedzinie życia. Dzięki niej będziemy wiedzieli również, jak zachować czujność w sytuacjach, w których inni chcą wywierać wpływ na nas.

Andrzej Borcz

Andrzej Borcz

trener zaawansowanych technik sprzedaży, konsultant biznesowy, prezes zarządu Enterprise Advisors, specjalista z zakresu negocjacji, komunikacji z klientem, zarządzania, autor programów trade marketingowych i edukacyjnych.

Napisz do autora

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Najnowsze wpisy
Szkolenia - Firma szkoleniowa i doradcza Enterprise Advisors Kraków

Chcesz za darmo zdobywać wiedzę na temat sprzedaży i biznesu?

Interesują Cię ciekawe oferty szkoleń?

Zapisz się do naszego newslettera, a nic cię nie ominie!