Odpowiedź na to pytanie sprowadzilibyśmy do dwóch najważniejszych odpowiedzi – ponieważ dla nich ta sprawa ma niski priorytet (a w dodatku wiąże się z wydatkiem) i nie została wskazana data wykonania procesu (czyli nie wskazałeś daty, do której poczekasz na decyzję, podpisanie umowy, zamówienie). Pamiętaj, że brak kontraktowania sprawia, że zasady właściwie nie istnieją (nie możesz niczego wymagać, dopóki nie ma deklaracji o chęci współpracy).
Istnieją jeszcze inne, pozornie mniej ważne przyczyny, które mogą zniechęcić twojego klienta do podjęcia decyzji. Piszemy „pozornie”, bo jeśli zbierzemy je w całość, zobaczysz, jak negatywnie mogą wpłynąć na waszą współpracę.
Wśród nich najczęściej są to:
- zbyt częsty telefoniczny lub mailowy kontakt z klientem,
- brak kontaktu lub zbyt mały kontakt z klientem,
- spamowanie mailami,
- wysyłanie nietrafionych lub niechcianych ofert.