Delegowanie zadań – dzięki niemu zbudujesz efektywny zespół

Delegowanie zadań to umiejętność, która pozwoli ci sprawnie zarządzać każdym zespołem. Wydaje ci się, że sam wszystko zrobisz najlepiej i najszybciej? Gdyby tak było zespół nie byłby ci potrzebny zespół. A przecież tak nie jest. Każdy z pracowników ma swój zakres obowiązków. Umiejętne delegowanie zadań to bardzo ważna kompetencja. Poznaj reguły, jakie nim rządzą, a kierowanie pracą innych nie będzie sprawiało ci problemów. Delegowanie zadań to umiejętność dobrego szefa Nie bądź Zosia Samosia. Taka […]

Jak obronić cenę przed klientem? 3 sprawdzone techniki obrony ceny

techniki obrony ceny

„Panie, czemu tak drogo?” – ile razy słyszysz to pytanie od klientów? Techniki obrony ceny pomogą ci radzeniu sobie w sytuacjach, kiedy to cena jest głównym, a często jedynym, zastrzeżeniem klienta. Przynajmniej pozornym. Pamiętaj, że klient nie zawsze może uważać twoja ofertę za nieatrakcyjną cenowo. Pytając, czemu tak drogo, właśnie otwiera negocjacje z tobą i próbuje kupić taniej. Uda mu się to lub nie – wiele zależy od ciebie i wyboru odpowiedniej […]

Obiekcje klienta – jak sobie radzić z zastrzeżeniami podczas rozmowy handlowej?

obiekcje klienta

Na obiekcje klienta musisz być gotowy zawsze. Nawet, jeśli wydaje ci się, że kontrakt z nowym klientem jest na wyciągnięcie ręki, bo przygotowałeś atrakcyjną – twoim zdaniem – ofertę, wcześniej zbadałeś potrzeby, udało ci się nawiązać partnerską relację. A nagle słyszysz, że klient nie jest zainteresowany twoją propozycją. Mało tego, ma sporo uwag do oferty. Jak sobie radzić z zastrzeżeniami podczas rozmowy handlowej? Jest na to kilka sposobów. […]

Jak zwiększyć sprzedaż? Zdziwisz się, jakie to proste

Wielu sprzedawców głowi się, jak zwiększyć sprzedaż, a nie pomyśli o najprostszych, a jednocześnie najskuteczniejszych rozwiązaniach. Jednym z nich jest follow up, o którym być może słyszałeś, ale niekoniecznie jest częścią twojej handlowej rutyny. A szkoda, bo przy niewielkim wysiłku możesz kilkukrotnie zwiększyć sprzedaż. Wystarczy wyrobić w sobie nawyk i stosować follow up w codziennej pracy. Jak zwiększyć sprzedaż? Stosować follow up! Jeśli liczysz na to, że już przy […]

Evidence Based Training, czyli jak wybrać dobre szkolenie

Dobre szkolenie to takie, z którego wyniesiesz coś więcej niż tylko długopis – tak żartują fachowcy z branży szkoleniowej. Jest w tym wiele prawdy, bo zainwestowane w naukę czas i pieniądze powinny mieć swoje przełożenie na praktykę, a więc także na realizację konkretnych celów biznesowych.   Dobre szkolenie, czyli jakie? Postaw na Evidence Based Training Ile razy zdarzyło ci się uczestniczyć w szkoleniu, które niewiele ci dało, a metody szkoleniowe były wątpliwe? […]

Jak nauczyć się sprzedaży? 7 rad dla obecnych i przyszłych handlowców

Wiele osób pyta mnie, jak nauczyć się sprzedaży, żeby być naprawdę dobrym w tym, co się robi. Czy w ogóle można nauczyć się sprzedaży? Co zrobić, żeby wyniki odpowiadały zaangażowaniu? Takie pytania stawiają nie tylko właściciele firm liczących na dobre efekty swoich zespołów handlowych, ale i sami sprzedawcy. Lata obserwacji rynku i szkoleń tysięcy sprzedawców pomogły mi znaleźć odpowiedź na te pytania. Być może dopiero stawiasz pierwsze kroki w sprzedaży, […]

Sprzedaż przez telefon – 4 dobre praktyki najlepszych sprzedawców

sprzedaż przez telefon

Sprzedaż przez telefon bardzo często kojarzy nam się z nachalnym sprzedawcą, który za wszelką cenę próbuje nam coś sprzedać lub umówić się na spotkanie. Jako klienci przeważnie nie lubimy, kiedy dzwoni do nas nieznajoma osoba i składa ofertę na usługę lub produkt, której wcale nie potrzebujemy. To stanowi bardzo duże wyzwanie dla wszystkich osób, które zawodowo zajmują się sprzedażą. Skuteczność cold callingu w wielu branżach jest […]

Co zrobić, żeby klienci polecali Twoje usługi? Poznaj 2 skuteczne sposoby na rekomendacje

skuteczne sposoby na rekomendacje

Biznes z polecenia to bardzo efektywny sposób na pozyskiwanie nowych klientów, który tak naprawdę nic cię nie kosztuje. Skuteczne sposoby na rekomendacje przybliżą cię do sukcesu! Możesz nie wydać nawet złotówki, a nowi klienci będą się zgłaszali po twoje usługi czy towary. Sieć twoich kontaktów może się okazać bardzo sprawnie działającą machiną poleceń, ale nie stanie się to samo. Wiele jest w Twoich rękach! Jakie warunki powinieneś spełnić, by osoby, które są w Twojej sieci kontaktów […]

Biznes z polecenia – jak zbudować sieć rekomendacji i dlaczego warto to zrobić?

sieć rekomendacji

Sieć rekomendacji to podstawa w pracy nie tylko każdego sprzedawcy, ale każdej firmy prowadzącej działalność w dowolnym sektorze. Od czego zacząć budować swoją sieć rekomendacji? Mam dla Ciebie kilka prostych w realizacji wskazówek, które pomogą ci wystartować z nowym biznesem i jak znaleźć pierwszych klientów.   Biznes przez rekomendacje – jak może Ci pomóc? Jeśli wydaje ci się, że wszyscy twoi znajomi wiedzą, co dokładnie robisz zawodowo, to możesz się zawieść. […]

Farming i hunting w sprzedaży – jakim typem sprzedawcy jesteś?

farming i hunting w sprzedaży

Farming i hunting to nie tylko modele sprzedażowe stosowane przez firmy. To także dwa różne podejścia do klienta i celów biznesowych, które determinują pracę sprzedawców. Nie każdy sprzedawca odnajdzie się tak samo dobrze w każdej z tych ról. Jakie są różnice w byciu farmerem i hunterem? Czy tak samo dobrze odnajdziesz się w każdym z tych typów sprzedaży? Jaki model powinna wybrać twoja firma, żeby skutecznie prowadzić sprzedaż? Sprawdźmy! Farming i hunting w sprzedaży – […]