„C-level o tym decyduje”, „Mam spotkanie z C-levelem”, „Trudno się umówić z C-levelem w naszej firmie” – z takimi sformułowaniami możesz się spotkać w swojej pracy handlowca, szczególnie w korporacjach i dużych firmach. Nie daj się zaskoczyć i dowiedz się:
- co to znaczy C-level?
- dlaczego warto nawiązać z nim bezpośrednią relację?
- w jaki sposób skutecznie to zrobić?
- czym się charakteryzuje współpraca z C-levelem?
C-level – co to znaczy?
C-level, a często także C-suit lub CxO, to skrót od angielskiego słowa chief (co znaczy szef) oraz level (czyli poziom). Sformułowanie to oznacza najwyższą kadrę zarządzającą w danej firmie. Duże firmy w Polsce i korporacje międzynarodowe stosują zunifikowany system skrótów i nazw, aby łatwiej było zorientować się, kto jest kim i za co odpowiada.
Co charakteryzuje C-level?
Chociaż każda z osób C-level w firmie posiada inny zakres kompetencji i jest wysokim specjalistą w swojej dziedzinie, to stanowiska C cechuje pewien wspólny mianownik, który warto znać.
C-level to osoby:
- podejmujące decyzje,
- odpowiedzialne za opracowanie i realizację strategii przedsiębiorstwa,
- cechuje je przywództwo,
- zarządzają zmianą, konfliktami i kryzysem,
- trudno nawiązać z nimi bezpośredni kontakt.
Jakie stanowiska należą do C-level?
Abyś łatwiej mógł się odnaleźć w gąszczu skrótów stanowisk C-level, podajemy ci najważniejsze i najbardziej popularne z nich.
CEO – Chief Executive Officer – prezes, dyrektor generalny
COO – Chief Operating Officer – dyrektor operacyjny
CFO – Chief Financial Officer – dyrektor finansowy
CMO – Chief Marketing Officer – dyrektor marketingu
CHRO – Chief Human Resources Officer – dyrektor do spraw zarządzania zasobami ludzkimi
CIO – Chief Information Officer – dyrektor IT
CTO – Chief Technology Officer – dyrektor do spraw technologii
CSO – Chief Sales Officer – dyrektor sprzedaży
CCO – Chief Communications Officer – dyrektor do spraw komunikacji
CBDO – Chief Business Development Officer – dyrektor do spraw rozwoju biznesu
CLO – Chief Legal Officer – główny radca prawny
CRO – Chief Risk Officer – dyrektor do spraw ryzyka
CCO – Chief Creative Officer – dyrektor kreatywny
Na szkoleniach ze skutecznej sprzedaży uczymy nawiązywać relacje z C-level i skutecznie realizować cele biznesowe.
Więcej informacji na ten temat uzyskasz pisząc do nas lub dzwoniąc. Konsultacje są bezpłatne.