Emocje w pracy – tłumić czy dać się im ponieść?

Emocje w pracy to temat rozgrzewający niejeden zespół. „Nie bądź taki emocjonalny”, „wyłącz emocje”, „nie przeżywaj tego tak” – słyszałeś kiedyś te rady od szefa lub kolegów z zespołu? Jeśli tak, ten tekst jest dla ciebie i dowiesz się z niego, jak emocje w pracy mogą ci pomóc, a nie wciąż przeszkadzać i być powodem konfliktów, niepotrzebnej straty energii oraz frustracji.

Szkolenia otwarte czy szkolenia zamknięte? Podpowiadamy, jak dobrze wybrać

Zastanawiasz się czy wybrać szkolenia otwarte czy szkolenia zamknięte? Jedne i drugie są skuteczną metodą zdobywania nowej wiedzy i kompetencji. Szturmem na rynek szkoleń weszły szkolenia online, ale szkolenia stacjonarne też mają wciąż swoich zwolenników. Kiedy najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest uczestnictwo w szkoleniu otwartym, a kiedy zespół czy osoba zyskują na szkoleniu zamkniętym? Rozwiejemy twoje wątpliwości i sam zadecydujesz, na jaki wariant się zdecydować. Szkolenia otwarte czy szkolenia zamknięte? […]

Delegowanie zadań – dzięki niemu zbudujesz efektywny zespół

Delegowanie zadań to umiejętność, która pozwoli ci sprawnie zarządzać każdym zespołem. Wydaje ci się, że sam wszystko zrobisz najlepiej i najszybciej? Gdyby tak było zespół nie byłby ci potrzebny zespół. A przecież tak nie jest. Każdy z pracowników ma swój zakres obowiązków. Umiejętne delegowanie zadań to bardzo ważna kompetencja. Poznaj reguły, jakie nim rządzą, a kierowanie pracą innych nie będzie sprawiało ci problemów. Delegowanie zadań to umiejętność dobrego szefa Nie bądź Zosia Samosia. Taka […]

Low hanging fruit – co to jest technika nisko wiszących owoców?

Low hanging fruit to bardzo uniwersalna strategia rozwiązywania problemów w firmie i osiągania celów biznesowych. Nie potrzebujesz wielkich pieniędzy i skomplikowanych projektów, żeby w krótkim czasie zdobyć to, czego chcesz. Low hanging fruit, czyli nisko wiszące owoce, wymagają jedynie zmiany optyki i popatrzenia na problemy z innej perspektywy.   Low hanging fruit to rozwiązanie dla każdego Wyobraź sobie, że jesteś w sadzie i masz ochotę zerwać jabłko. […]

Mirroring – dzięki niemu zdobędziesz przewagę w negocjacjach

Mirroring to bardzo prosta technika, dzięki której łatwiej będzie ci nawiązać nowe relacje, wzbudzić sympatię i nawiązać nić porozumienia z rozmówcą. Ale nie tylko – dzięki tej metodzie możesz osiągnąć sukces w negocjacjach. Zobacz, co oznacza to słowo i jak skutecznie wykorzystać mirroring w trakcie ważnych rozmów, z których chcesz wyjść z tarczą a nie na tarczy. Mirroring – co to jest? Mirroring to słowo pochodzące od angielskiego mirror, czyli lustro. W tym kontekście oznacza metodę lustra, czyli […]

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o coachingu:, cz. 3: Dlaczego coaching nie działa?

Dlaczego coaching nie działa? Powodów może być wiele. Żaden z nich nie powinien przesądzić o tym, żebyś zrezygnował z tej formy rozwoju. Jeśli pierwsze doświadczenia z coachingiem masz już za sobą i nie do końca jesteś zadowolony, dużo lepszym rozwiązaniem jest ocena, który dokładnie element zawiódł. Wbrew pozorom, może ich być całkiem sporo. W kolejnej rozmowie z nami Alan Kusz, doświadczony trener biznesu, certyfikowany coach i doradca, pomoże ci zrozumieć, […]

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o coachingu: cz. 2 Dlaczego coaching ma złą sławę?

Jeśli interesujesz się rozwojem osobistym, na pewno zastanawiałeś się, dlaczego coaching ma złą sławę. Ten bardzo skuteczny model osiągania celów biznesowych jest z powodzeniem stosowany na całym świecie. Ale jest też „kołczing”, za którym kryje się wiele negatywnych zjawisk, nie mających nic wspólnego z coachingiem. Skąd się wzięła negatywna łatka i co spowodowało, że coaching okrył się złą sławą pytamy fachowca Alana Kusza, na co dzień pracującego […]

Wszystko, co powinieneś wiedzieć o coachingu: cz. 1 Jak wybrać dobrego coacha?

Wiele osób chcących rozwijać swoje umiejętności biznesowe, zastanawia się, jak wybrać dobrego coacha. Biorąc pod uwagę mnogość ofert na rynku coachingowym, sprawa prosta nie jest. Na co zwrócić uwagę wybierając coacha oraz w trakcie pracy z nim pytamy Alana Kusza, doświadczonego trenera Enterprise Advisors, wykładowcę akademickiego i coacha biznesu. Enterprise Advisors: Doczekaliśmy czasów, w których coachingiem nazywane jest niemal wszystko, co opiera się na treningu personalnym, ale nie tylko. […]

Komunikacja menedżerska – 5 sposobów na dobrą komunikację z pracownikami

Komunikacja menedżerska sprawia wiele kłopotów liderom zespołów. Tymczasem stanowi bardzo ważny aspekt zarządzania ludźmi, bez którego nie jest możliwa efektywna i dobra praca. Zła komunikacja menedżerska prowadzi do chaosu i demotywuje pracowników. Ta właściwie prowadzona pozwala pracownikom się rozwijać i prawidłowo wykonywać zadania. Jakich błędów unikać i na co szczególnie uważać?   Komunikacja menedżerska – czym jest Jedną z najważniejszych kompetencji każdego menedżera jest właściwa komunikacja […]

Dlaczego ludzie odchodzą z pracy? 5 najczęstszych powodów

Jeśli jesteś menedżerem lub szefem firmy, na pewno kiedyś zastanawiałeś się, dlaczego ludzie odchodzą z pracy. Bardzo często przełożonym wydaje się, że powodem jest wynagrodzenie i pracownik porzuca swoją pracę dla innej, lepiej płatnej. Tymczasem ma to niewiele wspólnego z prawdą. O ile wynagrodzenie jest ważnym aspektem każdej pracy, tak z badań wynika, że to nie przez zbyt niską płacę ludzie porzucają firmy, w których pracują. Oto dlaczego […]