3 obszary kompetencyjne, o które dobry manager powinien zadbać w r. 2023

Obecna rzeczywistość poddawana jest dynamicznym zmianom. Otoczenie biznesowe cechuje się brakiem stabilności i przewidywalności. Czynniki te wpływają na firmy i oddziałują na ich zasoby ludzkie. Jak zatem tworzyć kulturę rozwoju w przedsiębiorstwach w dzisiejszych czasach? Jakie kompetencje pracowników wzmacniać i rozwijać? Jako Enterprise Advisors, spojrzeliśmy na te wyzwania z perspektywy kadry managerskiej w firmach i, w tym artykule, podpowiadamy rozwiązania. Z rozmów z naszymi klientami oraz własnej analizy i spojrzenia na rynek wynika, […]

Krytyczne myślenie – czym jest i dlaczego warto je włączyć u pracowników?

Podobno umiejętność krytycznego myślenia to kompetencja, która w dzisiejszych czasach powinna stanowić „must have” każdej osoby wykonującej pracę umysłową. Czy słusznie? Czym w ogóle jest „krytyczne myślenie”? Jakie są jego benefity? Czy da się nad nim pracować? W temacie „krytycznego myślenia” zadaliśmy kilka pytań naszemu ekspertowi – trenerowi Kamilowi Zielińskiemu.

Do celu, dzięki nawykom – co „pętla nawyków” ma wspólnego z celami?

jak osiągać cele dzięki nawykom

Wydarzenia takie jak przełom roku, urodziny, nowa praca czy nowe stanowisko w pracy, sprzyjają refleksji nad tym, co za nami. To także momenty kiedy formułujemy nowe, ambitne plany na przyszłość. Wizualizujemy wówczas sukces i nakładamy cele na siebie, nasz zespół i naszą organizację. Tylko co dzieje się naszymi planami potem? Dlaczego często nie wychodzą? Co hamuje rozwój? Co jest blokerem zmiany? Czy dbamy o stałą motywację? Jak pracujemy nad nawykami?

Jak utrzymać efekt poszkoleniowy u pracowników?

jak utrzymac efekt poszkoleniowy

Badania niemieckiego psychologa Hermanna Ebbinghausa, określone jako KRZYWA ZAPOMNIENIA, wskazują, że większość przyswajanych informacji ulega zapomnieniu już w przeciągu kilku dni. Po 30 dniach zostaje nam ich w pamięci już tylko nieco ponad 20%. Co zatem zrobić aby wiedza po szkoleniu została u pracowników na dłużej? Aby była podstawą do trwałej zmiany ich zachowań a w kolejnym kroku do osiągania celów biznesowych organizacji?

Handlowcu Drogi – oto 5 pomysłów na nieoczywisty prezent dla Twojego klienta

Prezent dla klienta od handlowca - nieoczywiste pomysly

Dzisiaj Mikołajki. Dzień prezentów i niespodzianek. Święto dawania. Co wspólnego z nimi ma życie specjalisty od sprzedaży? Czy to się jakoś ze sobą łączy? Jak najbardziej. I nie będziemy tu roztrząsać dylematu w stylu „ czy lepiej dać w prezencie długopis czy pióro”. Aby uniknąć dywagacji na temat „odpowiedniej” wysokości budżetu na prezent, czy konieczności jego dopasowania pod różne segmenty klientów, odsuniemy sprawy finansowe i materialne całkowicie na bok. A zatem, Drogi Handlowcu, jeśli chciałbyś poznać 5 pomysłów […]

Zmiany w firmie – jeśli nie chcesz zniknąć z rynku, dostosuj się!

Zmiany w firmie nie muszą być dla ciebie problemem. Nasz umysł zastawia na ciebie pułapkę, która szczególnie jest widoczna teraz – w czasach bardzo zmiennych. W przeciągu paru ostatnich lat doszło do drastycznych, bardzo istotnych zmian w środowisku biznesowym. Nie mieliśmy praktycznie pracy zdalnej – mamy pracę zdalną. Nie mieliśmy komunikacji w formie wideo, ale spotkania bezpośrednie – teraz mamy spotkania wideo. Mieliśmy rozgrzaną koniunkturę – […]

Komunikacja między działami w firmie – czemu nie działa i jak ją poprawić?

Komunikacja między działami w firmie to jeden z najczęściej zgłaszanych problemów przez naszych klientów. Brak współpracy między różnymi działami tej samej firmy skutkuje nie tylko chaosem organizacyjnym i niepotrzebnymi kosztami, ale bardzo często utratą klienta. Co gorsze, przyczynia się do tego, że firma się nie rozwija. Jaka powinna być komunikacja między działami w firmie i na jakie jej aspekty warto zwrócić uwagę?

Czy warto jeździć na targi branżowe?

Po przerwie związanej z covidem powróciły targi branżowe. Czy jest to wciąż przestrzeń do robienia biznesu, generowania nowych kontaktów i sposób na realizowanie swoich celów biznesowych? Od osób organizujących targi i biorących w nich udział wiem, że ludzie po przerwie związanej z pandemią, chętnie w targach uczestniczą. Jednak sam fakt, że wybierzemy się na jakieś targi lub wyślemy na nie swoich pracowników, wcale nie oznacza sukcesu. Ważne jest, aby zastanowić się, po co dokładnie […]

Jak rozwiązać aktualne problemy działu sprzedaży?

problem działu sprzedaży

Problemy działu sprzedaży to wielkie wyzwanie w wielu polskich firmach. Dział sprzedaży jest tym, który przeważnie jest na pierwszej linii w kontakcie z klientem. To handlowcy mierzą się z tym, jak rozwiązać problem klienta lub jak utrzymać sprzedaż z nim. Wysoka inflacja, problemy z energią, duże koszty zatrudnienia, konieczność szybkiego reagowania na zmianę, brak odpowiednich kompetencji zespołu na poradzenie sobie z wyzwaniami – to tylko niektóre sygnały docierające do nas […]

Co mają wspólnego biznes i żeglarstwo? Zdziwisz się jak wiele!

Biznes pod wieloma względami przypomina żeglarstwo. Podczas mojego stażowego rejsu po Chorwacji znalazłem kilka takich analogii. Płynąłem z bardzo doświadczonym kapitanem (który zresztą też jest przedsiębiorcą) oraz z nieznaną mi wcześniej ekipą. Mieliśmy wspólnie zadbać o to, by w miły, sympatyczny i przede wszystkim bezpieczny sposób, razem spędzić czas, czyli tydzień na kilkunastometrowej łodzi mieszczącej osiem osób. Było to niesamowite doświadczenie. Warunki sprzyjały nie tylko nauce żeglarstwa i zwiedzaniu, ale pewnym przemyśleniom, […]