KOMUNIKACJA W BIZNESIE

Dobra komunikacja, to skuteczna komunikacja. W jaki sposób rozmawiać z ludźmi, żeby nas zrozumieli? Jeśli już nas zrozumieją, co jakimi metodami osiągnąć zamierzony efekt? Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób nauczyć się budowania porozumienia z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami, to szkolenie z komunikacji w biznesie jest właśnie dla Ciebie. Mając wiedzę na temat podstawowych zasad komunikacji, unikniesz sytuacji trudnych i zawsze rozmowę zakończysz tak, jak sobie to zaplanowałeś.

SZKOLENIE „KOMUNIKACJA JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POROZUMIENIA I WYWIERANIA WPŁYWU. RADZENIE SOBIE W TRUDNYCH SYTUACJACH”

Po szkoleniu uczestnicy posiadać będą WIEDZĘ w zakresie:

 

  • psychologii komunikacji – błędów poznawczych i heurystyk, wpływu własnych przekonań na skuteczność komunikacji oraz transakcyjności procesu porozumiewania się 
  • różnic indywidualnych opartych na temperamencie i potrzebach komunikacyjnych z nimi związanych
  • celów wykorzystania poszczególnych narzędzi komunikacyjnych i tego, jak wpływają na rozmówcę
  • błędów w komunikacji, a w szczególności stoperów komunikacyjnych 
  • komunikacji asertywnej i jej narzędzi
Pracownicy podczas wideokonferencji
fot. Pexels.com

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą POTRAFILI:

 
  • świadomie wykorzystywać mechanizmy poznania społecznego i unikać pułapek z nim związanych
  • przyjmować przekonania sprzyjające skutecznej komunikacji
  • obserwować i rozpoznawać mikro zachowania, przyporządkowując je do danego stylu komunikacji
  • dostrajać się do rozmówcy i jego specyficznych potrzeb komunikacyjnych
  • stosować skuteczne narzędzia komunikacji i świadomie kierować rozmową
  • zamieniać stopery komunikacyjne wywołujące opór psychologiczny w konstruktywne i skuteczne narzędzia komunikacji
  • prowadzić skuteczne, pozbawione niszczących i wypalających emocji rozmowy w sytuacjach trudnych
  • stanowczo stawiać granice i radzić sobie z manipulacjami
  • wykorzystywać w praktyce modele komunikacyjne – rozpoznawać gry psychologiczne oraz prawdziwe intencje rozmówcy i adekwatnie reagować na nie
  • zapobiegać powstawaniu konfliktów

Szkolenie ma na celu zbudować POSTAWĘ uczestników polegającą na:

 
  • Świadomości siebie i swojego zachowania jako istotnego elementu każdej relacji interpersonalnej
  • Świadomości mocnych i słabych stron związanych z własnym stylem komunikacji
  • Odwadze w sprawowaniu kontroli podczas rozmów handlowych i poczuciu wpływu na własne emocje i myśli
  • Przekonaniu o możliwości budowania skutecznych relacji biznesowych opartych na wartościach i autentyczności zamiast manipulacji 
  • Postawie odpowiedzialnej i proaktywnej
  • Odwadze ochrony własnych granic w sposób stanowczy, łagodny i bez lęku