Najlepsze książki o sprzedaży TOP 6

Najlepsze książki o sprzedaży TOP 6

Najlepsze książki o sprzedaży

Dzięki tym książkom o sprzedaży bezpośredniej będziesz handlowcem na szóstkę! Wprowadzą cię w temat handlu, poszerzą wiedzę na temat technik sprzedaży, usystematyzują Twoje dotychczasowe doświadczenie. Wybrałem 6 najlepszych książek o sprzedaży, które według mnie powinny znaleźć się w biblioteczce każdego sprzedawcy. Bez względu na to, czy jesteś początkującym handlowcem, czy masz wieloletnie doświadczenie, na pewno wiele zyskasz sięgając po nową wiedzę. Jednym ze źródeł wiedzy o sprzedaży są właśnie publikacje, których autorzy są doskonałymi fachowcami – nie tylko teoretykami, ale przede wszystkim praktykami. Ta branża wymaga ciągłego nadążania za zmianami na rynku, chociaż wiele mechanizmów pozostaje latami bez zmian.

W skrócie:

BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO I OTRZYMUJ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL

Co łączy najlepsze książki o sprzedaży?

Pamiętaj, że nie każda książka o sprzedaży pomoże ci wejść na wyższy poziom w tym zawodzie. Jak w każdej dziedzinie, na rynku dostępne są książki lepsze i gorsze. Są takie, w których źródła i metodologia są oparte na próbach badawczych oraz na większych, solidnie przygotowanych eksperymentach. Są niestety i takie, które bardziej przypominają beletrystykę. Ktoś, kto opowiada, jak nauczyć się sprzedaży, opowiadając innym swoją historię. Jest to czasem miłe i zabawne, ale niekoniecznie oparte na dowodach, na prawdzie, na czymś, co zostało zweryfikowane. Jestem ostrożny w stosunku do tego typu pisania o sprzedaży, więc w moim zestawieniu takich pozycji nie będzie. Skupiam się wyłącznie na tych pozycjach, które są wiarygodne dzięki szerokim badaniom i bibliografii.

Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiej sprzedaży w swojej firmie?

TOP 6 najlepszych książek o sprzedaży

Zawód handlowiec, Andrzej Niemczyk

Najlepsza książka o sprzedaży polskiego autora, w której przechodzimy przez cały proces sprzedaży w sposób bardzo uniwersalny i rzetelny. Autor pokazuje, jak przebiega proces sprzedaży, na co zwrócić uwagę. Dotyka większość kluczowych kompetencji. Książka jest napisana bardzo przyjaznym językiem, są w niej podane liczne przykłady. Jest idealną pozycją dla tych, którzy dopiero chcą wejść w świat sprzedaży lub usystematyzować sobie wiedzę. Autor jest bardzo dobrym fachowcem i ta książka budzi we mnie bardzo duże zaufanie.

 

Jak być dobrym sprzedawcą?, Daniel H. Pink

książkę o sprzedaży bardzo cenię za bibliografię. Autor bazuje na bardzo solidnych, rzetelnych źródłach i myślę, że mogę ją polecić tym wszystkim, którzy poszukują wiarygodnej wiedzy, popartej doświadczeniem fachowców. Pokazuje kluczowe kompetencje i zachowania istotne w procesie sprzedażowym, na które trzeba zwracać uwagę.zasadzie mógłbym się podpisać pod wszystkim, co w tej książce zostało napisane.

 

Magia sprzedaży, Robert Grzybek

Dość lekka książka o sprzedaży bezpośredniej, ale bazująca na ciekawych konceptach i pokazująca przegląd różnych metod sprzedaży. Bardzo dobrze się ją czyta. Jej nadrzędną wartością jest kilkadziesiąt praktycznych ćwiczeń, dzięki którym można trenować umiejętności sprzedażowe. Zawarte w książce przykłady mogą być inspiracją dla sprzedawców, szefów zespołów sprzedażowych i trenerów.

 

Sprzedaż metodą SPIN, Neil Rackham

Ta książka o sprzedaży należy do pozycji obowiązkowych dla każdego profesjonalnego sprzedawcy. Raczej rekomenduję ją tym, którzy są już na poziomie bardziej zaawansowanym. W książce omówione są głównie metody sprzedażowe dedykowane sprzedawcom kanału b2b. Poruszone w niej zostały bardzo dokładnie zagadnienia związane z badaniem potrzeb i tego, w jaki sposób budować motywację klienta do zmiany dostawcy. Autor w sposób bardzo przejrzysty omawia reguły działania bardzo ciekawej strategii, jaką jest SPIN.

 

Sprzedawaj jak Challenger. Strategie kontroli komunikacji z klientem, Brent Adamson, Dixon Matthew

Autor mocno skupia się na prezentacji i sposobie prowadzenia jej. Książka jest oparta na bardzo dużej grupie badawczej, co świadczy o wiarygodności metod w niej zawartych. Po lekturze tej książki będziesz potrafił odróżniać profile sprzedawców, w tym tytułowego Challengera (najbardziej skutecznego ze wszystkich). Dzięki autorowi będziesz dokładnie wiedział, jak zbudować zespół sprzedawców Challengerów. Nauczysz ich pełnej kontroli nad procesem sprzedaży, negocjacjami handlowymiprzekonywania klienta do swojego punktu widzenia.

 

Wywieranie wpływu na ludzi, Robert Cialdini

Klasyk, który w życiu codziennym i zawodowym pomoże nam przekonywać ludzi do różnych rozwiązań. Bardzo przyjemna do czytania i niezwykle ciekawa. Pomaga zrozumieć wiele mechanizmów, które nami kierują w konkretnych sytuacjach. Zawarta w niej wiedza przydaje się nie tylko w sprzedaży, ale w każdej dziedzinie życia. Dzięki niej będziemy wiedzieli również, jak zachować czujność w sytuacjach, w których inni chcą wywierać wpływ na nas.

 

Zapraszam Cię także do śledzenia mojego profilu na serwisie X - Andrzej Borcz.

Andrzej Borcz

Andrzej Borcz

Trener zaawansowanych technik sprzedaży, konsultant biznesowy, prezes zarządu Enterprise Advisors, specjalista z zakresu negocjacji, komunikacji z klientem, zarządzania, autor programów trade marketingowych i edukacyjnych.

Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiej sprzedaży w swojej firmie?
CHCESZ OTRZYMYWAĆ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL?
Problematykę i rozwiązania dotyczące sprzedaży znajdziesz m.in. w poniższych szkoleniach:
Przeglądaj także inne artykuły o zbliżonej tematyce: