Enterprise Advisors realizuje swoje szkolenia w oparciu o model Kirkpatricka, pozwalający na mierzenie ich efektywności na czterech poziomach:
1.poziom reakcji (czyli jak uczestnicy odbierają szkolenie na poziomie czysto emocjonalnym) – do pomiaru najczęściej wykorzystywane są ankiety.
2.poziom umiejętności i wiedzy (czyli jak zmieniły się kompetencje uczestników dzięki szkoleniu) – można to mierzyć np. testami albo weryfikować w toku bardziej zaawansowanych procedur treningowych.
3.poziom zachowań (czyli na ile uczestnicy szkolenia przenoszą nabytą wiedzę i umiejętności do swojego życia i pracy) – do weryfikacji wykorzystuje się najczęściej follow-upy z uczestnikami, kontakty z ich kolegami, przełożonymi i bliskimi, a także bezpośredni pomiar w pracy (np. w formie obserwacji lub podesłania tzw. tajemniczego klienta).
4.poziom wyników (czyli jakie są praktyczne, finalne konsekwencje szkolenia np. czy uczestnicy szkolenia sprzedają więcej, czy firma zarabia więcej itp.) – pomiar realizowany jest w odniesieniu do konkretnych wskaźników liczbowych, finansowych.
Zakres i głębokość pomiaru efektowności szkoleń ustalane są z klientem indywidualnie, na etapie kontraktacji współpracy.
Szczerze rekomendujemy współpracę z firmą Enterprise Advisors, ponieważ jest to dostawca wysokiej jakości usług rozwojowych oraz świetny partner biznesowy.