1
case study:
Jak obniżyliśmy wskaźnik rotacji w zespole handlowym z 40% do 10%
Klient
Problem
Bardzo wysoki i kosztogenny poziom rotacji handlowców w firmie, przekładający się na utratę sprzedaży, udziałów w biznesie klientów i pogorszenie reputacji dostawcy na rynku. Handlowcy najczęściej składali wypowiedzenia w okresie między trzecim, a szóstym miesiącem pracy.
ROZWIĄZANIA I EFEKTY DZIAŁAŃ ENTERPRISE ADVISORS
Na wstępie przeprowadziliśmy szerszą analizę problemu. Odbyliśmy wywiady z pracownikami firmy klienta (handlowcy, kierownicy regionalni, szef działu sprzedaży, członek zarządu, dyrektor HR).
W wyniku tych działań zdiagnozowaliśmy i potwierdziliśmy z klientem przyczyny problemów:
Następnie, w ramach zaproponowanych rozwiązań i działań wdrożeniowych:
OPINIA KLIENTA I PODSUMOWANIE
Po okresie wdrożenia i widząc efekty naszych działań (spadek rotacji handlowców z 40% do 10%), osoba z działu HR odpowiedzialna za ten projekt uznała, że był to największy sukces doradczo-szkoleniowy jaki miała okazję osiągnąć z zewnętrznym partnerem w swojej zawodowej historii.
Z klientem pracujemy do dziś. Zleca nam projekty w innych obszarach swojego biznesu. Z jego rekomendacji pozyskaliśmy także dwóch nowych klientów. Z trzecim rozmawiamy obecnie.
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA. Polityka Prywatności Google. Warunki korzystania z usługi reCAPTCHA.