KPI – co to znaczy?

KPI – Kluczowe Wskaźniki Efektywności – schemat i znaczenie w zarządzaniu

Pod tymi trzema literkami kryje się pojęcie, które powinien znać nie tylko dobry handlowiec. KPI używane jest w wielu branżach i na nich opiera się zarządzanie firmą, sprzedażą, kampaniami marketingowymi i wieloma innymi. Dlaczego warto zainteresować się KPI i co to jest? Ponieważ pomagają podejmować mądre decyzje!

W skrócie:

BĄDŹ Z NAMI NA BIEŻĄCO I OTRZYMUJ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL

Co to jest KPI?

Jaka jest definicja KPI? Key Performance Indicators, czyli kluczowe wskaźniki efektywności (lub kluczowe wskaźniki dokonań) to wskaźniki służące do pomiaru tego, w jakim stopniu realizowane są cele naszej firmy, zespołu, organizacji, projektu i tak dalej. Mogą one mieć charakter finansowy i niefinansowy, dlatego też wśród KPI mogą się znaleźć na przykład:

  • ilość wykonanych telefonów
  • ilość odbytych spotkań
  • wysokość średniego paragonu
  • zyski miesięczne firmy
  • ilość nowych klientów pozyskanych w ciągu miesiąca oraz wiele, wiele innych wskaźników, dzięki którym na bieżąco możemy monitorować sytuację w firmie czy zespole.

KPI sprzedażowe pomagają skutecznie sprzedawać.

Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiej sprzedaży w swojej firmie?

EA Team

EA Team to zespół złożony z trenerów i doradców biznesowych z wieloletnim doświadczeniem. Pomagamy firmom rozwijać kompetencje pracowników, wzmacniać zespoły i wdrażać skuteczne rozwiązania oparte na sprawdzonych metodach. Stawiamy na praktykę, jakość i realne efekty naszych działań.

Zastanawiasz się jak rozwiązać problem niskiej sprzedaży w swojej firmie?
CHCESZ OTRZYMYWAĆ INFORMACJE O NOWYCH ARTYKUŁACH I SPOSOBACH NA ROZWÓJ NA SWÓJ E-MAIL?
Może zainteresują Cię nasze szkolenia:
Przeglądaj także inne artykuły o zbliżonej tematyce: